PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Evrensel Tasarım
İMS266
3
2 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrencilere, iç ve dış mekan tasarımdan, ürün tasarımına, her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişi tarafından kullanılabilmesini sağlamayı amaçlayan sürdürülebilir tasarım ve düşünce yaklaşımı becerisi kazandırmak.
Ders İçeriği
Dersin içeriği, evrensel standartlara uygun her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişilerin kullanabileceği sürdürülebilir mekan tasarım bilinci, evrensel olarak kabul edilen ölçü ve standartlar, engelli birey kavramı / çeşitleri ve yurtiçi/yurtdışından örnekler gibi konularını kapsamaktadır.
Hafta
Konu
1
Dersin tanımı, Evrensel tasarım kavramı ve evrensel tasarım prensipleri
2
Evrensel tasarımda engelli tanımı ve evrensel olarak kabul edilen ölçü ve standartlar.
3
Engelli birey kavramı / çeşitleri İç ve dış mekanda yapılan evrensel tasarım uygulama örnekleri
4
Engelli birey kavramı / çeşitleri İç ve dış mekanda yapılan evrensel tasarım uygulama örnekleri
5
Yurtiçi ve yurtdışı engelli standartları ve uygulama görselleri
6
Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması
7
Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması
8
Ara Sınav
9
Engelli yasam alanının verilen proje içerisinde evrensel tasarım prensiplerine uygun olarak tasarlanması
10
Tasarım stüdyosu dersinde çalıştıkları projelerinde Engelliler için neleri yapabileceklerinin irdelenmesi
11
Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi.
12
Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi.
13
Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi.
14
Üniversitedeki yerleşkelerden birisinin ana giriş, çevre ve okul içi girişlerinin görme ve ortopedik engellilere göre düzenlenmesi.
15
Genel Tekrar
16
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Evrensel tasarım kavramını tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişilerin kullanabileceği evrensel tasarım prensiplerini anlatır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İç ve dış mekan tasarımlarını evrensel tasarım ilkelerine göre organize eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Evrensel tasarım bilincinde engelli/engelsiz birey kavramı ve çeşitlerini yurtiçi/yurtdışı örnekler sayesinde algılar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İç ve dış mekan ve ürün tasarımlarını evrensel tasarım bilinci ile sürdürülebilir çerçevesinde tasarlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403827