PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sürdürülebilir Tasarım
İMS267
3
2 + 2
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Bu dersin genel amacı yeşil ve sürdürülebilir tasarım kavramını, özelliklerini ve faydalarını disiplinlerarası ,eleştirel ve felsefi bir bakış açısıyla ele almaktır.
Ders İçeriği
Ders, kaynak okumalar ve tartışmaları ile öğrencilerin sürdürülebilirlik, ekoloji ve sürdürülebilir tasarım kavramlarını disiplinlerarası bir bakış açısıyla öğrenmelerini ve sürdürülebilirliğin tasarım ve ürün geliştirme sürecindeki rolü konusunda öğrencilerde farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. Öğrenciler, ürünle ilgili çevresel etkiler, tasarım sürecinde enerji ve malzeme kaynaklarının sürdürülebilir kullanımı ve en az çevresel etkili ürünün nasıl tasarlanacağı ile ilgili bilgi edineceklerdir.
Ders Veren
Gizem Büke ÖZTÜRK
Hafta
Konu
1
Giriş, dersin kapsamının ve “sürdürülebilirlik” kavramının açıklanması, çevresel disiplinlerin tanıtılması.
2
Sürdürülebilirlik ve ekoloji kavramı. Sürdürülebilirlikle ilgili temel ilkeler ve uygulamalar.
3
Sürdürülebilirlik kavramında tasarımcının rolü ve sorumlulukları, sürdürülebilir tasarım araçları.
4
Sürdürülebilirlik ve eko tasarımda çevresel ve ekonomik gerekçeler
5
Sürdürülebilirlik ve stratejiler
6
Sürdürülebilirlik ve mimari
7
Sürdürülebilirlik ve mimari
8
Ara Sınav
9
Sürdürülebilirlik ve ürün tasarımı
10
Sürdürülebilirlik ve mobilya tasarımı
11
Sürdürülebilirlik ve mobilya tasarımı
12
Sürdürülebilirlik ve bio- mimicry örnekleri
13
Sürdürülebilirlik ve bio- mimicry örnekleri
14
Sürdürülebilir enerji kaynakları, tasarım yaklaşımları
15
Uluslararası markalarda sürdürülebilirlik yaklaşımı, uygulama örnekleri
16
Uluslararası markalarda sürdürülebilirlik yaklaşımı, uygulama örnekleri
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
3
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
3
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
3
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
3
1
Ara Sınav 1
6
1
Final
5
1
Ödev (Sunum)
2
1
Ders İş Yükü:
95
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,73
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Endüstri tasarımı, mimari ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ürün- Sürdürülebilirlik -kullanıcı ilişkilerinin değerlendirebilir ve sürdürülebilir ürün tasarımı kavramını tartışabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sürdürülebilir tasarım yöntemlerini kullanarak anlatabilmeli ve uygulayabilmeli
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sürdürülebilik kavramının irdelenmesi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403828