PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Müze Tasarımında Çağdaş Yaklaşımlar
İMS270
3
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Çağdaş müzeciliğe ilişkin kavramlardan hareketle dünyada ve Türkiye'de müze eğitimi uygulamalarına ilişkin kuramsal örnekler, yasalar, kanunlar ve uygulama örneklerini incelemek ve Türkiye'de çağdaş müze eğitimi uygulamaları için gerekli kuramsal ve uygulama koşullarını araştırmak ve sorgulamak.
Ders İçeriği
Çağdaş müzeciliğe ilişkin kavramlardan hareketle dünyada ve Türkiye'de KÜLTÜREL MİRAS ve müzecilik uygulamalarına ilişkin kuramsal örnekler, yasalar, kanunlar ve uygulama örneklerini incelemek ve Türkiye'de çağdaş müzecilik uygulamaları için gerekli kuramsal ve uygulama koşullarını araştırmak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda müze eğitimi önceliğinde geleneksel ve çağdaş müzecilik uygulamaları, dünyada müzecilik alanında yayımlanmış uluslararası bildirgeler ve içerikleri, Türkiye'de müzecilik uygulamalarının tarihçesi, Türkiye müzeleri, Dünya müzelerinden müze eğitimi uygulamaları araştırma ve raporlama, Türkiye müzeciliğinin geleceğine ilişkin görüş ve öneriler, raporlar değerlendirilmektedir.
Hafta
Konu
1
KÜLTÜREL MİRAS VE MÜZE
2
MÜZE EĞİTİMİ NEDİR? YÖNTEM VE TEKNİKLER
3
ÇAĞDAŞ MÜZE VE YENİ MÜZEBİLİM
4
MÜZE TÜRLERİ ÖRNEK: ÇOCUK MÜZELERİ
5
Çağdaş Müze Örnekleri, Yurtdışı ve Yurtiçi müze incelemeleri
6
Çağdaş Müze Örnekleri, Yurtdışı ve Yurtiçi müze incelemeleri
7
Çağdaş Müze Örnekleri, Yurtdışı ve Yurtiçi müze incelemeleri
8
Arasınav
9
Çağdaş Müze Örnek Analizleri
10
Çağdaş Müze Örnek Analizleri
11
Çağdaş Müze Örnek Analizleri
12
Çağdaş Müze Örnek Analizleri
13
Çağdaş Müze Örnek Analizleri
14
Genel Tekrar
15
Genel Tekrar
16
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Müze kavramının ve öneminin öğrenilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müze çeşitleri ve çağdaş müzecilik anlayışının irdelenmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çağdaş müzecilik ve çeşitlerinin öğrenilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çağdaş müzecilik kavramı ve yurtiçi, yutdışı müze örneklerinin irdelenmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çağdaş müze örnekleri bağlamında analizler ve çıkarımların tartışılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403831