PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Islak Mekan Tasarımı
İMS271
3
2 + 2
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama, Sunum)
Amaç
Öğrenciye ıslak mekanlarda tasarım ilke- standartları bilgisini vererek, teknik sınırlayıcılar, su tesisatı ve ıslak mekan öğeleri üzerine bilgilendirerek, örnek mekanlarda verilerin analiz edilip tasarım önerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Islak Mekan: Tanımı, Özellikleri; Konut, Ticari ve Kamusal Mekanlarda Islak Mekanlar, Islak mekanlarda (mutfak, banyo, tuvalet vb.) verilerin analizleri, ıslak mekanlarda tasarım ilke ve standartları; tasarım ve uygulama açısından malzeme seçimlerinde gerekli kriterler; aydınlatma ve renk kullanımları, elektrik ve su tesisatı gözetilerek ıslak mekan proje hazırlama süreci.
Hafta
Konu
1
Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar
2
Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması; Islak mekan: Tanımı ve özellikleri
3
Islak mekan örneklerinin sunumu ve irdelenmesi
4
Konsepte uygun alternatifli ıslak mekan (banyo) tasarımı çalışması
5
Araştırma, konsept ve eskiz paftası oluşturulması
6
Islak mekan ( banyo) çözümünün yapılması. 1/20 Ölçekte Plan-kesit şeklinde çizilmesi
7
Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi
8
Vize
9
Konsepte uygun alternatifli ıslak mekan (mutfak) tasarımı çalışması
10
Araştırma, konsept ve eskiz paftası oluşturulması
11
Islak mekan (mutfak) çözümünün yapılması. 1/20 Ölçekte Plan-kesit şeklinde çizilmesi
12
Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi
13
Proje teknik çizim ve sunum tekniklerinin irdelenmesi
14
Final
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini iç mimari tasarımda kullanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Islak mekan tasarım standartları hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İki ve üç boyutlu özgün ıslak mekanlar tasarlar, çizer ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Islak mekanlar için gerekli verilerin analizlerini yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403832