PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mekan ve Mobilya Tasarımında Kullanıcı Olarak Çocuk
İMS276
3
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Çocukların fiziksel,biyolojik,psikolojik durumlarına uygun olarak yapılacak bir tasarımdaki ana planlama ilkeleri anlatılacak, içmimari uygulamalar incelenecek ve örnekler üzerinden tartışılacaktır.
Ders İçeriği
Bu ders,çocuk kullanıcıların fiziksel özelliklerine göre kullanılan mobilya gruplarına yönelik tasarım kavramı, temel eylemler, tasarım modeli ve tasarım araştırması, tasarım ilkeleri ve proje oluşturma konularını içerir.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı
2
Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması
3
Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması
4
Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması
5
Çocuk için mekan tasarımı; çocuk-mekan ilişkisi, mekan algısı
6
Çocuk için mekan tasarımı; eğitim yapılarının planlama ilkeleri, malzeme ve detay çözüm önerileri
7
Çocuk için mekan tasarımı; sağlık yapılarının planlama ilkeleri, standard ve normlar
8
Ara Sınav
9
Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, çıkarımda bulunma ve tartışma.
10
Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, çıkarımda bulunma ve tartışma.
11
Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları
12
Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları
13
Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları
14
Çocuklara yönelik tasarlanmış mekan ve mobilya örnek analiz ve incelemeleri, öğrenci örnekleri ve sunumları
14
Genel Tekrar
15
Genel Tekrar
16
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İç mimari tasarımda fiziksel ve psikolojik boyut kavramlarının tanımlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak yapılmış tasarım ve uygulamalar örneklerinin incelenmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Evrensel tasarım anlayışını geliştirmeye katkı sağlanması; çocuklar için tasarlanmış mekanlar konusunun planlama ilkeleri ile birlikte anlatılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahip olma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403836