PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
SOSYAL GÜVENLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kurumsal İletişim
SGK234
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Güvenlik -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Kurumsal iletişim, kurumun çalışanlar, müşteriler, hissedarlar, medya gibi paydaşları ile ilişkilerini içermektedir. Öğrencilere kurumların farklı amaçlarla ve farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdikleri iletişim çalışmalarını nasıl yöneteceği öğretmek. Kurumsal iletişimde stratejik yönetimin, bilgi iletişim teknolojilerinin ve etik değerlerin önemini açıklamak.
Ders İçeriği
Kurumsal iletişim kavramlarının tanınması, kurumsal iletişim kanallarının incelenmesi, kurumsal iletişimin önündeki engellerin kaldırılması ve organizasyon içindeki kurumsal iletişimin incelenmesi.
Hafta
Konu
1
ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN TEORİK ÇERÇEVESİ
2
SOSYALİZASYON
3
YAPISALCI SÜREÇ OLARAK İLETİŞİM VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM TEORİLERİ
4
İNSAN KAYNAKLARI ÖRGÜT MODELİ VE YÖNETİCİNİN FONKSİYONLARI
5
BÜTÜNLEŞİK KURUMSAL İLETİŞİM
6
STRATEJİK KURUMSAL İLETİŞİM
7
KURUMSAL İLETİŞİMİN SINIFLANDIRILMASI KAPSAMINDA İLETİŞİM TÜRLERİ
8
ARA SINAV
9
TUTUMLARDA VE DAVRANIŞLARDA DEĞİŞİME YOL AÇAN, SİMETRİK İLETİŞİM KURUMSAL KÜLTÜR VE İMAJ
10
KİŞİ ODAKLI KURUM KÜLTÜRÜ
11
SOSYAL SORUMLULUK, KRİZ İLETİŞİMİ VE MEDYA
12
KURUMSAL İLETİŞİM VE ETİK
13
KONU YÖNETİMİ VE KAMULAR
14
İLETİŞİM VE İLİŞKİ DEĞERİ
Program Çıktıları
2
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
3
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir.
4
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir
5
Sosyal güvenlik işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
6
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda sosyal güvenlik işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
7
Sosyal güvenlik hukuku hakkında temel bilgiye sahiptir
8
Toplumsal ve sosyal konulara hakim olup çözüm odaklı yaklaşabilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirip ömür boyu öğrenmeye açık olur.
10
Kamu kurumlarının temel faaliyetleri konusunda bilgi ve becerilere sahip olur.
11
Sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.
12
Özel sektör veya kamu kurumlarında uzman veya ara eleman olarak istihdam edilmek üzere gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
13
Sosyal Güvenlik alanında temel bilgi ve beceriye sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Kurumsal iletişim fonksiyonlarını tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kurumlar için itibar yönetiminin gerekliliğini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kurum kimliğinin unsurlarını sıralar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kurumsal iletişim stratejisi geliştirmenin aşamalarını uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kurumsal iletişim yaklaşımını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/404521