PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
SOSYAL GÜVENLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler Yönetimi
SGK232
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Güvenlik -
Ön Lisans
(sözlü, Yüz yüze )
Amaç
Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarına ilişkin yasa ve mevzuatın bilincinde olur ve bunlara uygun davranır. X 2 Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısı ile yaklaşabilir; yaratıcı ve eleştirel düşünerek özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirir. X 3 Sosyal bilimler alanında ortaöğrenimde kazanılan bilgi, beceri ve yetkinlikler üzerine inşa edilmiş, halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanları ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar X 4 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanların en yeni bilgilerini içeren ders malzemeleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde kavramsal ve uygulamalı konularındabilgi sahibidir X 5 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki sorunları hakkında bilgi sahibidir. X 6 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumların yapısal ve yönetsel özelliklerini tanır. X 7 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarının ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır. X 8 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında edindiği ileri düzeydeki kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır X 9 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanları ile ilişkili olay ve olgular arasındaki ilişkileri, problemleri saptama ve açıklama becerisine sahiptir X 10 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanları ile ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklar. X 11 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarındaki paydaşların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular. X 12 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevleri yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. X 13 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X 14 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve bu gereksinimleri karşılar. X 15 Bireysel ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında etkinlikleri planlar ve yönetir. X 16 Bilgiye ulaşma yolarını bilir, Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. X 17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. X 18 Uzman ve uzman olmayan dinleyici gruplarına, halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında ya da bu alanlarla kesişen toplumsal konularda yazılı ve sözlü açıklamalar yapar ve dili etkin biçimde kullanır. X 19 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanlarında, problemleri ve çözüm önerilerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır X 20 Sanatsal kültürel ve sosyal etkinlik yakında takip eder etkin olarak katılır ve düzenler. X 21 Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve bunlarauyum sağlar. X 22 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır
Ders İçeriği
örgütlerin paydaşları ile iletişim ve etkileşiminin önemini açıklayabilecek.Halkla ilişkiler yönetiminin stratejik yönetimle bağlantısını ve rolünü açıklayabilecek.Stratejik halkla ilişkiler sürecini açıklayabilecek.Halkla ilişkiler bölümlerinin örgüt yapısı içindeki konumunu ve organizasyonun diğer birimleriyle ilişkisini açıklayabilecektir.
Program Çıktıları
2
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
3
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir.
4
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir
5
Sosyal güvenlik işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
6
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda sosyal güvenlik işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
7
Sosyal güvenlik hukuku hakkında temel bilgiye sahiptir
8
Toplumsal ve sosyal konulara hakim olup çözüm odaklı yaklaşabilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirip ömür boyu öğrenmeye açık olur.
10
Kamu kurumlarının temel faaliyetleri konusunda bilgi ve becerilere sahip olur.
11
Sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.
12
Özel sektör veya kamu kurumlarında uzman veya ara eleman olarak istihdam edilmek üzere gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
13
Sosyal Güvenlik alanında temel bilgi ve beceriye sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/404576