PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Konuşma Eğitimi
KEM101
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bankacılık ve Sigortacılık -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Konuşma Eğitimi dersinde amaç; kurallarına uygun, akıcı ve anlaşılır konuşma becerisini geliştirmek, öğrencinin kendisini etkili bir biçimde ifade ederek topluluk önünde konuşabilmesini sağlamak, dili doğru ve etkin kullanarak sesini kontrol edebilmesine yardımcı olmak, beden dili, sesi ve sözcükleriyle anlamlı ve etkili konuşmalar yapabilmesine imkan sağlayarak onu -temel düzeyde- iyi bir konuşmacı, iletişimci yapabilmektir.
Ders İçeriği
Diksiyon ile ilgili kavramları tanımlayan ve konuşma dili kurallarını kapsayan konular içermektedir.
Hafta
Konu
1
İletişim ve ilgili temel kavramları
2
İletişim Türleri, Bireysel İletişim ve Başlıca İletişim Teknikleri
3
İkna ve retorik
4
Konuşma-Konuşmacı, Konuşmayı Etkileyen Etmenler, Konuşmanın Temel İlkeleri
5
Konuşma-Konuşmacı, Konuşmayı Etkileyen Etmenler, Konuşmanın Temel İlkeleri II
6
Konuşma Türleri ve Psikolojisi
7
Ara Sınav
8
Konuşma ve Yazma Dili Kuralları
9
Dinleme ve vücut dili
10
Diksiyon ve ikna edici konuşma
11
Diksiyon ve ikna edici konuşma II
12
Etkili Okuma ve Yazma
13
Konuşma ve Sunum Deneyimi
14
Konuşma ve Sunum Deneyimi II
Program Çıktıları
1
Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olma
2
Banka ya da sigorta işletmesinin çevresini ve mikro anlamda kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme
3
Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği ve bireysel anlamda sorumluluklara açık olma
4
Girişimcilik ve liderliğin önemini bilme
5
Bireysel bilgi ve becerileriyle bankacılık ve sigortacılık alanında ilgili kişi ve kurumlara düşünceleri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve çözüm önerisi sunabilme
6
Bir yabancı dili bankacılık ve sigortacılık ile ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme ve kullanabilme
7
Bir yabancı dili bankacılık ve sigortacılık ile ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde sözlü olarak anlayabilme ve kullanabilme
8
Bankacılık ve sigortacılık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
9
Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutabilme ve etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapma
10
Banka ya da sigorta işletmesinin iç ve dış çevresinde tüm paydaşlarını gözetecek şekilde ilişkilerini düzenleyebilme ve yönetebilme
11
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verme ve verileri ilgili doğrultuda toplayabilme
12
Bankacılık ve sigortacılık alanı ilgili konularda bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ilgili yenilik ile gelişmeleri takip etme ve ömür boyu öğrenmeye açık olma
13
Bankacılık ve sigortacılık alanında bilgi ve becerileri sorgulama ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farkları ortaya koyabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Diksiyon kurallarını tanımlayabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konuşma esnasındaki beden dili ve psikoloji yönetimine katkı sunmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ses ve dili etkili ve doğru kullanabilme farkındalığına katkı sağlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Topluluk önünde konuşabilme cesaretini sınayabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/404898