PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
DIŞ TİCARET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi
DIS242
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Dış Ticaret -
Ön Lisans
(Sözlü ve görsel anlatım, uygulama, soru-cevap, tartışma, örnek olay incelme )
Amaç
Ders kapsamında öğrencilere girişimcilik ve iş kurma faaliyetlerine yönelik teorik bilgiler verilmekte, iş planı oluşturma ve iş kurma süreci girişimcilerin deneyimleri doğrultusunda ele alınmakta; ekonomik, hukuki, mali, psikolojik, sosyal ve kültürel bir olgu olan girişimcilik kavramının irdelenmesi ve yaratıcı düşüncenin desteklenmesi, öğrencilerin girişimcilik kapasitelerinin ortaya çıkartılması veya artırılması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Girişimcilik kavramları ve girişimcinin özelliklerini kavrayan öğrencinin iş fikrini bulma, iş fikrini ticarileştirme ve başarılı bir girişime dönüştürmesini amaçlar. Aynı zamanda Uygulamalı Girişimcilik dersi, kendi işini kurmak isteyen öğrencilerin girişimcilik için sahip olmaları gereken kişisel özelliklerini ortaya koymalarını, gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarını ve uygulamalı olarak bu yetkinlikleri elde etmelerini amaçlamaktadır. Bu ders KOSGEB Destek Programı Yönetmeliği çerçevesinde uygulanan Girişimcilik Destek Programı kapsamında düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi ile eş değer olup dersten başarılı olan öğrencilere Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılım Belgesi verilecektir. Bu belge ile öğrencilere kurmayı planladıkları işler için KOSGEB’den destek sağlanabilecektir
Hafta
Konu
1
Girişimciliğin tanımı, girişimcilik kavramları, mikro ve makro ekonomik kavramlar ve işletme türler
2
Girişimciliğin tanımı, girişimcilik kavramları, makro ekonomik kavramlar ve işletme türleri
3
Hazırlanan İş Planları kontrol edildi, öğrenciler iş planını ve iş fikrini sınıf ortamında sundu. İş planını ve eklerini dönem sonu ödevi olarak hazırladı.
4
İş planı ve bölümleri anlatıldı, KOSGEB örnek iş planı uygulamalı olarak hazırlandı, KOSGEB başvuru dosyası ve ekleri anlatılarak Online Başvuru Süreci sistem üzerinden gösterildi.
5
Hayal kurma, iş fikri, iş fikri bulma yöntemleri, iş fikrinin ticarileştirilmesi, kuruluş yeri seçimi ve pazar yapısı, iş planı ve fizibilite raporu kavramları anlatıldı, tartışıldı ve örneklendirildi.
6
Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı.
7
Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı.
8
İş fikri bulan öğrenciler fikirlerini sınıf ortamında anlattı diğer katılımcılarla birlikte ugulanabilirliği tartışıldı.
9
Türkiye'de KOBİ’lere destek veren kuruluşlar Türkiye'de KOBİ'lerle ilgili sayısal veri analizi yapıldı. Diğer destek ve hibe veren kurum ve kuruluşlar anlatıldı. Startup destek programları anlatıldı.
10
Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı.
11
Hızlandırma Programları, Kuluçka Merkezleri, Teknoloji Transfer Ofisleri, KOSGEB destekleri takip ve hazırlık süreci anlatılarak, öğrencilere iş fikri bulma ödevi verildi.
12
İş fikri bulan öğrenciler fikirlerini sınıf ortamında anlattı diğer katılımcılarla birlikte ugulanabilirliği tartışıldı.
13
Hayal kurma, iş fikri, iş fikri bulma yöntemleri, iş fikrinin ticarileştirilmesi, kuruluş yeri seçimi ve pazar yapısı, iş planı ve fizibilite raporu kavramları anlatıldı, tartışıldı ve örneklendirildi.
14
Türkiye’de ve AB’nde KOBİ tanımları Türkiye'de KOBİ'lerle ilgili sayısal veri analizi ve uygulaması
Program Çıktıları
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak dış ticaret alanındaki güncel bilgileri içeren mevzuat, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki dış ticaret bilgileri (mevzuat, rejimler, makro ekonomik göstergeler) kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri dış ticaret firmasında veya ithalat veya ihracat yapan bir işletmede veya gümrük müdürlüklerinde veya gümrükleme işletmelerinde veya lojistik firmalarında kullanabilme becerileri kazanabilme.
3
Dış ticaret alanında edindiği bilgilerle temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, gerek mikro ekonomik gerekse makro ekonomik göstergeleri yorumlayabilme, sorunları saptayabilme, bu sorunları analiz edebilme, toplanılan verilere dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Dış ticaret alanı ile ilgili temel düzeydeki dış ticaret belgeleri doldurabilme, temel ithalat ve ihracat işlemlerini takip edebilme , bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Dış ticaret alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan (gümrüklemede beyannamelerin doğruluğu, malın hangi rejimde değerlendirileceği, hangi lojistik süreçlerin takip edileceği) gibi sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorunu çözmeye yönelik sorumluluk alabilme.
6
Dış ticaret alanında edindiği mevzuata yönelik bilgileri, makro ve mikro iktisat bilgileri ile değerlendirip, mevcut düzenlemeleri dış ticaret kapsamı içerisinde eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, geleceğe yönelik ithalat ve ihracat işlemlerinin bilişsel ve uygulamaya yönelik gereksinimlerini belirleyebilme ve bunu karşılayabilme.
7
Dış ticaret alanında edindiği bilgileri aynı alanda ya da teorik olarak farklı yönlerde destekleyecek üst düzeydeki bir eğitim kurumuna ya da ileri düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
8
Dış ticaret alanında öğrendiği bilgileri gerek işletme içi eğitimlerle gerekse işletme dışı konferans ve seminerlerle sürekli bir öğrenme bilinci ile artırabilme ve bu bilinci devam ettirebilme.
9
Dış ticaret alanında özellikle ihracat ve ithalat işlemlerinde sahip olunan temel bilgi ve beceriler temelinde sahip olunan yabancı dil bilgisi ile beraber temel yazışmaları yapabilme.
10
Dış ticaret ile ilgili konularda, bunun yanında ithalat ve ihracat sürecine etkisi olan lojistik süreçler ve tedarik zinciri yönetimi konularında düşüncelerini ve ortaya çıkacak sorunlarla ilgili önerilerini kendisinden daha uzman olan veya uzman olmayan kişilerle paylaşabilme.
11
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahip olma. Bunun yanında dış ticaret alanına özgü ticari yazışmaları yapabilme.
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. Dış ticaret alanının gerektirdiği paket programlarını kullanabilme yeteneğine sahip olma.
13
Kamu ve özel sektöre ilişkin dış ticaret ile ilgili verileri toplayabilme ve toplanan bu verilerin istatistiksel yöntemler ile analiz edilerek duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olma.
14
Alanı ile ilgili mevzuat değişikliklerine, dünya üretim hareketliliği ve bu hareketliliği yönlendirebilecek lojistik süreç yeniliklerine ve tedarik yönetimi düşüncelerine açık olma.
15
İş sağlığı ve güvenliği ve kaliteli bir çalışan olabilme bilincine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrenci girişimcilik kavramını ve girişimcinin taşıması gereken özellikleri anlar ve risk yönetimi yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmenin fonksiyonlarını, işletme türlerini ve yasal yapılarını tanır, iş kurma süreçlerine hakim olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumun istek ve ihtiyaçlarını analiz eder, gerekli ve ihtiyaç olan alanda iş fikrini hayata geçirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmelere sağlanan destek, hibe ve teşvikler konusunda bilgi sahibi olup, gerekli süreci yöneterek destek alabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
derste öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/404984