PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
GRAFİK TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Animasyon
GRA236
4
2 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Grafik Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
1.Animasyona giriş 2.Animasyon üretim teknikleri ve zamanlama hakkında bilgi sahibi olunması 3.Bir fikrin senaryodan post- prodüksiyona kadar geçen süreç ve sonrasında kısa film olarak işlenmesi ve uygulanması
Ders İçeriği
Animasyon ve tarihsel süreci.Üretim tekniği ve zamanlama bilgisi.Bir fikrin animasyona dönüşüm süreci
Hafta
Konu
1
Canlandırmanın tanımı, temel özellikleri, kullanıldığı alanlar
2
İlk görüntü aygıtları, görüntü aygıtında çizimle canlandırma uygulaması
3
Canlandırmanın tarihsel gelişimi
4
Sanatsal düşünce doğrultusunda tartışarak özgün fikir oluşturma
5
Film öyküsü hazırlama
6
Senaryo, storyboard hazırlama
7
Karakter geliştirme
8
Tekniğe göre background ve set tasarımı
9
Ön hazırlıklar
10
Proje çekimi
11
Kaba kurgu değerlendirmesi
12
Proje kurgusu
13
Ses (müzik-efekt) ekleme
14
Proje sunumu
Program Çıktıları
1
Tasarım bilgilerini grafik tasarım alanında uygulamak
2
Tasarım problemlerini tanımlama becerisine sahip olmak
3
Tasarım problemlerini çözümleme becerisine sahip olmak
4
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak
5
Etkin iletişim kurmak, kendini ifade etmek
6
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama becerisine sahip olmak
7
Yaşam boyu eğitim gerekliliklerini yerine getirebilme becerisine sahip olmak
8
Çağın sorunlarını takip edebilme becerisine sahip olmak
9
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlamak
10
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlamak
11
Disiplinlerarası ve ekip olarak ortak çalışmak
12
Bireysel anlamda sorumluluk alabilmek ve sorumluluğa açık olmak
13
Tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olmak
14
Tasarım alanındaki teknolojik gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Animasyonu oluşturan temel öğeleri tanıma, tarihi sürecini kavrama
4
3
1
2
1
5
1
2
4
2
1
4
1
2
Animasyon üretim tekniklerini kavrama, örneklerini analiz edebilme
2
5
2
3
2
1
5
3
5
3
3
2
1
3
Bir fikrin story-board’unu hazırlama ve animasyon uygulaması yapabilme
5
3
2
5
2
3
5
1
2
1
2
5
2
2
Ortalama Değer
3,67
3,67
1,67
3,33
1,67
3
3,67
2
3,67
2
2
3,67
1,33
2,33
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405209