PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
GRAFİK TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Stres Yönetimi
MOS218
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Grafik Tasarımı -
Ön Lisans
(Düz anlatım ve tartışma)
Amaç
Öğrencilerin öğrenme sorunlarını gidermek için stresle başetme yöntemlerini öğretmek, İnsan hayatında stresin yeri ve öneminden başlayarak, iş hayatında stres kaynakları ve stresle başa çıkma yolları konularında teorik temelin kazanılmasını sağlamak ve bununla birlikte, öğrencilerin aktif katılım göstereceği örnek uygulamalara ilişkin tartışmalara ve yeni araştırmalara yer vermek
Ders İçeriği
Stresin tanımları, türleri, bedensel ve davranışsal sonuçları, stres-kişilik ilişkisi, stres-iş yaşam kalitesi ilişkisi, stresle başa çıkmada bedensel, zihinsel ve davranışçı yaklaşımlar, zaman yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır
Hafta
Konu
1
Stresin Tanımları ve İlişkili Olduğu Kavramlar
2
Stres ve Psikolojik Özelliklerle İlişkisi
3
Stres Türleri
4
Stresin Bedensel, Psikolojik ve Davranışsal Sonuçları
5
İş Stresi ve Kaynakları
6
Stresinin örgütsel sonuçları
7
Örgütsel Çatışma ve Yönetimi
8
Ara Sınav
9
Stresle Başa Çıkma Yolları; Bedensel ve Zihinsel Teknikler
10
Stresle Başa Çıkma Yolları; Davranışçı Yaklaşım ve Teknikler
11
Zaman Yönetimi
12
İş Yaşamı Kalitesi ve Stresle İlişkisi
13
İş Kazaları ve Stresle İlişkisi
14
İşletmelerde Çalışanların Stres Düzeyinin Ölçülmesi ve Stres Yönetimine İlişkin Uygulamalar
Program Çıktıları
1
Tasarım bilgilerini grafik tasarım alanında uygulamak
2
Tasarım problemlerini tanımlama becerisine sahip olmak
3
Tasarım problemlerini çözümleme becerisine sahip olmak
4
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak
5
Etkin iletişim kurmak, kendini ifade etmek
6
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama becerisine sahip olmak
7
Yaşam boyu eğitim gerekliliklerini yerine getirebilme becerisine sahip olmak
8
Çağın sorunlarını takip edebilme becerisine sahip olmak
9
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlamak
10
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlamak
11
Disiplinlerarası ve ekip olarak ortak çalışmak
12
Bireysel anlamda sorumluluk alabilmek ve sorumluluğa açık olmak
13
Tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olmak
14
Tasarım alanındaki teknolojik gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Öğrenciler stres sorununu kavrayıp, tartışabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler stresle başa çıkma yöntemlerini uygulayabiirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler işletmelerde stres sorununu algılayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405281