PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uluslararası Pazarlama
PZL213
3
3 + 1
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Uluslararası pazarlama dersinin amacı temel uluslar arası pazarlama kavramını ve pazarlamada ihracat kavramını öğretmektir. Uluslararası pazarlama dersinde, öğrenciler aynı zamanda uluslararası ticareti, uluslar arası bütünleşmeleri, uluslararası pazarlama çevresini, uluslararası pazarlama stratejilerini ve uluslararası pazarlamadaki pazarlama karması (ürün, fiyat,dağıtım, tutundurma) stratejilerini de öğrenirler.
Ders İçeriği
Bu ders uluslararası pazarlamanın genel kavramlarını ve uluslararası pazarlamanın ilke ve uygulamalarını öğretmeye yöneliktir.
Hafta
Konu
1
Uluslararası Pazarlamaya Giriş: Kavramlar ve Kapsam
2
Uluslararası Pazarlamaya Giriş: Kavramlar ve Kapsam (Devam)
3
Uluslararası Pazarlama Çevresi
4
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
5
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
6
Uluslararası Pazara Giriş Stratejilerinin Seçimi
7
Uluslararası Pazarlarda Pazarlama Karması
8
Uluslararası Pazarlarda Ürün Kararları
9
Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları
10
Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma
11
Fiyatlandırma Yaklaşımları
12
Uluslararası Pazarlarda Tutundurma Kararları
13
Örnek Olay Analizi
14
Uluslararası Pazarlamada Güncel Konular
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Uluslararası pazarlamanın temel güdüleri ve modelleri kavranacaktır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası pazarlama kavramı ve ilişkili kavramlar tanımlanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama karmasının uluslararası bağlamda nasıl yapılandırıldığını açıklanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası pazarlamada pazar seçimi ve pazara giriş stratejileri karşılaştırılabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası pazarlama çevresi ve uluslararası pazara açılan işletmeler için önemi yorumlanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405434