PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlamada İletişim
PZL217
3
3 + 0
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Pazarlama iletişim dersini amacı temel pazarlama iletişimi kavramının ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını öğretmektir. Pazarlama iletişimi dersinde öğrenciler aynı zamanda tutundurma kavramını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış), ürün fiyat ve dağıtımın iletişim boyutunu ve diğer pazarlama iletişimi yaklaşımlarını (sponsorluk, marka yönetimi, amaca yönelik pazarlama, fuarlar) öğrenirler.
Ders İçeriği
Pazarlama iletişimi hakkında genel konuları tanımlayan ve temel bilgiler hakkında interaktif içerik sunan konular içermektedir.
Hafta
Konu
1
Pazarlama iletişimi kavramı ve bütünleşik pazarlama iletişimi.
2
Tutundurma karması
3
Reklam.
4
Halkla ilişkiler.
5
Kişisel satış.
6
Satış tutundurma.
7
Pazarlama karması unsurları.
8
Ürün, ambalaj ve pazarlama iletişimi
9
Dağıtım ve pazarlama iletişimi.
10
Fiyat ve pazarlama iletişimi.
11
Doğrudan pazarlama
12
Elektronik pazarlama
13
Sponsorluk.
14
Marka yönetimi ve marka yerleştirme.
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
2.3. Diğer pazarlama iletişimi unsurlarını kavrayacak (sponsorluk, ürün yerleştirme, amaca yönelik pazarlama)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1.4. Bütünleşik pazarlama iletişimini ve gelişme nedenlerini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3.1. Tüketici eğilimindeki değişimleri ve bu değişimlerin iletişim yöntemlerine etkilerini anlayacak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1.3.Endüstriyel Pazar ve tüketici pazarında pazarlama iletişiminin önemini ve işleyişini tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2.2. Pazarlama karması unsurlarının iletişim boyutunu kavrayabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1.1. İletişim kavramı ve modelini açıklayacak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1.2. Pazarlama iletişimi ve unsurlarını tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1. Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını kavrayacak ve yorumlayabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2. Pazarlama iletişimi unsurlarını ve etkinliklerini tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2.1.Tutundurma karması (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma ve kişisel satış) nın iletişim boyutunu tartışacak,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3.2. Teknolojideki gelişmelerin pazarlama iletişimine etkilerini yorumlayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3. Pazarlama iletişimindeki yeni gelişmeler ve uygulamaları yorumlayabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405435