PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yeni Pazarlama Teknikleri
PZL220
4
3 + 0
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Bu dersin amacı, pazarlama ve pazarlama ile ilgili kavramların gelişen ve değişen çevre şartlarına göre güncellenmesi sonucunda ortaya çıkan yeni pazarlama kavram ve tekniklerinin incelenmesidir.
Ders İçeriği
Değişen pazarlama uygulamalarına bağlı olarak ortaya çıkan yeni kavram ve teknikler öğrencilere örnek olaylarla anlatılarak sunulur.
Hafta
Konu
1
Tanışma ve Ders tanıtımı
2
Pazarlama Anlayışları, Pazarlamada Yeni Kavramlar
3
Gerilla Pazarlama Kavramı
4
Politik Pazarlama Kavramı
5
Sosyal Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları
6
İlişki Pazarlaması
7
Dijital Pazarlama ve Uygulamaları
8
Ara Sınav
9
Yeşil Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları
10
Postmodern Pazarlama Kavramı
11
Viral Pazarlama ve Sosyal Medya Uygulamaları
12
Nesnelerin İnterneti ve Pazarlama
13
Veri tabanlı Pazarlama ve Uygulamaları
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405436