PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama Araştırması
PZL215
4
3 + 1
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Bu dersin amacı, araştırma probleminin fark edilmesi ve bu problemin çözümünde hangi yolların kullanılması gerektiğinin öğretilmesidir. Bu derste ayrıca öğrencinin temel araştırma sürecinin adımlarını takip ederek, uygulamalı bir proje gerçekleştirmesi sağlanarak problemin tespitinden veri girişine ve analizine kadar tüm adımların öğretilmesidir.
Ders İçeriği
Pazarlama araştırmasında nitel ve nicel yöntemlerin öğretilmesi ve SPSS paket programının kullanılması ve veri girişi ve analizinin öğretilerek bir rapor halinde sunulması
Hafta
Konu
1
Tanışma ve Ders tanıtımı
2
Pazarlama araştırmaları ile ilgili kavramsal çerçeve
3
Pazarlama araştırmaları ile ilgili yeni gelişmeler
4
Pazarlama Araştırma Süreci
5
Veri Kaynaklarının belirlenmesi
6
Veri toplama yöntemi- Kalitatif Yöntemler
7
Veri toplama Yöntemi- Nicel Yöntemler
8
Ara sınav
9
Anakütle ve Örnek seçimi, Örnekleme Yöntemleri
10
Saha Çalışmaları ve Uygulama
11
Saha Çalışmaları ve Uygulama
12
Saha Çalışmaları ve Uygulama
13
Saha Çalışmaları ve Uygulama
14
Dönem Sonu Uygulama, Araştırma Raporu
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenciler kendi örnek çalışmalarını sahada uygulama yaparak deneyim kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama araştırması raporu hazırlamayı öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama araştırma ve uygulama sürecini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler pazarlama araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler SPSS programını kullanmayı öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405439