PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizm Pazarlaması
TRZ246
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim.)
Amaç
Bu dersi alan öğrencilerin Turizm Pazarlaması ile ilgili temel kavramları öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Turizm Pazarlamasının temel kavramları, hizmetin kavramı ve özellikleri,pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemi, Turizmde pazar bölümlendirme, pazarlama stratejisi, sosyal medya ve turizm
Hafta
Konu
1
PAZARLAMANIN TEMEL KAVRAMLARI
2
PAZARLAMANIN TARİHSEL GELİŞİMİ
3
TURİZM SEKTÖRÜNDE PAZARLAMA
4
HİZMET PAZARLAMASI
5
ÇEVRE FAKTÖRLERİNİN SINIFLANDIRILMASI
6
TURİZM PAZARLAMASINDA ÜRÜN VE FİYAT
7
TURİZM PAZARLAMASINDA TUTUNDURMA VE DAĞITIM
8
TURİZM PAZARLAMA PLANLAMASI
9
TURİZM PAZARLAMASINDA GENİŞLETİLMİŞ PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ YERİ
10
PAZAR BÖLÜMLEME, HEDEF PAZAR SEÇME VE KONUMLANDIRMA
11
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMLERİ VE PAZAR ARAŞTIRMASI
12
TURİZM PAZARLAMASINDA SOSYAL MEDYA KULLANIMI
13
TURİZM PAZARLAMASININ GELECEĞİ
14
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Turizm pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Turizm pazarlaması terimlerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel pazarlama kavram ve terimlerini tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlamanın önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405474