PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Reklamcılık
RHİ211
3
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, reklamın tanımı, amaçları, teknikleri ve türleri hakkında bilgiler verilerek, diğer pazarlama faaliyetleri ile ilişkilerini ortaya koyabilmektir.
Ders İçeriği
İletişim modelleri dikkate alınarak, reklam fonksiyonları, reklam ajansları ve yaratıcı reklam stratejilerinin oluşturulması.
Hafta
Konu
1
Reklam, Reklamcılık ve Pazarlama
2
Reklamın Tarihi
3
Yaratıcılık ve Reklamda Yaratıcı Strateji
4
Reklam Türleri ve Medyaları
5
Modeller ve Çekicilik Türleri
6
Reklam Ajansları ve Türkiye'de Reklamcılık
7
Ara Sınav
8
İnternet ve Yeni Reklam Mecraları
9
İnternet ve Yeni Reklam Mecraları II
10
Reklam Planlaması ve Tasarımı
11
Reklam Planlaması ve Tasarımı II
12
Medya Planlama
13
Günümüzde Reklamcılık ve Başarılı Örnekler
14
Günümüzde Reklamcılık ve Başarılı Örnekler II
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Reklam, iletişim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel düzeyde reklam tasarlama adımlarını bilerek uygulayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405479