PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi
DIS242
3
2 + 2
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Sözlü ve görsel anlatım, uygulama, soru-cevap, tartışma, örnek olay incelme )
Amaç
Ders kapsamında öğrencilere girişimcilik ve iş kurma faaliyetlerine yönelik teorik bilgiler verilmekte, iş planı oluşturma ve iş kurma süreci girişimcilerin deneyimleri doğrultusunda ele alınmakta; ekonomik, hukuki, mali, psikolojik, sosyal ve kültürel bir olgu olan girişimcilik kavramının irdelenmesi ve yaratıcı düşüncenin desteklenmesi, öğrencilerin girişimcilik kapasitelerinin ortaya çıkartılması veya artırılması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Girişimcilik kavramları ve girişimcinin özelliklerini kavrayan öğrencinin iş fikrini bulma, iş fikrini ticarileştirme ve başarılı bir girişime dönüştürmesini amaçlar. Aynı zamanda Uygulamalı Girişimcilik dersi, kendi işini kurmak isteyen öğrencilerin girişimcilik için sahip olmaları gereken kişisel özelliklerini ortaya koymalarını, gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarını ve uygulamalı olarak bu yetkinlikleri elde etmelerini amaçlamaktadır. Bu ders KOSGEB Destek Programı Yönetmeliği çerçevesinde uygulanan Girişimcilik Destek Programı kapsamında düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi ile eş değer olup dersten başarılı olan öğrencilere Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılım Belgesi verilecektir. Bu belge ile öğrencilere kurmayı planladıkları işler için KOSGEB’den destek sağlanabilecektir
Hafta
Konu
1
Girişimciliğin tanımı, girişimcilik kavramları, mikro ve makro ekonomik kavramlar ve işletme türler
2
Girişimciliğin tanımı, girişimcilik kavramları, makro ekonomik kavramlar ve işletme türleri
3
Hazırlanan İş Planları kontrol edildi, öğrenciler iş planını ve iş fikrini sınıf ortamında sundu. İş planını ve eklerini dönem sonu ödevi olarak hazırladı.
4
İş planı ve bölümleri anlatıldı, KOSGEB örnek iş planı uygulamalı olarak hazırlandı, KOSGEB başvuru dosyası ve ekleri anlatılarak Online Başvuru Süreci sistem üzerinden gösterildi.
5
Hayal kurma, iş fikri, iş fikri bulma yöntemleri, iş fikrinin ticarileştirilmesi, kuruluş yeri seçimi ve pazar yapısı, iş planı ve fizibilite raporu kavramları anlatıldı, tartışıldı ve örneklendirildi.
6
Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı.
7
Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı.
8
İş fikri bulan öğrenciler fikirlerini sınıf ortamında anlattı diğer katılımcılarla birlikte ugulanabilirliği tartışıldı.
9
Türkiye'de KOBİ’lere destek veren kuruluşlar Türkiye'de KOBİ'lerle ilgili sayısal veri analizi yapıldı. Diğer destek ve hibe veren kurum ve kuruluşlar anlatıldı. Startup destek programları anlatıldı.
10
Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı.
11
Hızlandırma Programları, Kuluçka Merkezleri, Teknoloji Transfer Ofisleri, KOSGEB destekleri takip ve hazırlık süreci anlatılarak, öğrencilere iş fikri bulma ödevi verildi.
12
İş fikri bulan öğrenciler fikirlerini sınıf ortamında anlattı diğer katılımcılarla birlikte ugulanabilirliği tartışıldı.
13
Hayal kurma, iş fikri, iş fikri bulma yöntemleri, iş fikrinin ticarileştirilmesi, kuruluş yeri seçimi ve pazar yapısı, iş planı ve fizibilite raporu kavramları anlatıldı, tartışıldı ve örneklendirildi.
14
Türkiye’de ve AB’nde KOBİ tanımları Türkiye'de KOBİ'lerle ilgili sayısal veri analizi ve uygulaması
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenci girişimcilik kavramını ve girişimcinin taşıması gereken özellikleri anlar ve risk yönetimi yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmenin fonksiyonlarını, işletme türlerini ve yasal yapılarını tanır, iş kurma süreçlerine hakim olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumun istek ve ihtiyaçlarını analiz eder, gerekli ve ihtiyaç olan alanda iş fikrini hayata geçirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmelere sağlanan destek, hibe ve teşvikler konusunda bilgi sahibi olup, gerekli süreci yöneterek destek alabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
derste öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405481