PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
MOS204
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır.
Ders İçeriği
Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkiler Tanımları, Halkla ilişkilerin Temel iİkeleri ve Özellikleri
2
Halkla İlişkilerin Dünyadaki Gelişim Süreci ve İlk Örnekleri
3
Halkla İlişkilerin Türkiye'de Kamuda ve Özel Sektördeki Gelişimi ve Örnekleri
4
Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin Yeri
5
Kurum İçi Halkla İlişkiler - Kurum Dışı Halkla İlişkiler
6
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
7
Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları
8
Halkla İlişkiler Süreci, Araştırma, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
9
Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Uygulama Örnekleri
10
Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
11
Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi
12
Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İmaj Yönetimi
14
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İtibar Yönetimi
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405493