PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Doğrudan Pazarlama
PZL218
4
3 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı, doğrudan pazarlamada temel kavramları ve temel bilgileri öğretmektir. Ayrıca bu bilgiler ışığında, öğrencilere dünyadaki ve ülkemizdeki doğrudan pazarlama uygulamalarını analiz edebilme yeteneği kazandırabilmektir.
Ders İçeriği
Doğrudan Pazarlama Kavramı, Özellikleri, Üstün Yönleri, Endüstriyel Pazarlarda Uygulanması, Stratejik Pazarlama Planlaması, Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Stratejiler, Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Araçlar, Doğrudan Pazarlamanın Uygulanması.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi
2
Doğrudan Pazarlama Kavramı, Kapsamı
3
Doğrudan Pazarlama Kavramı, Kapsamı (Devam)
4
Doğrudan Pazarlamanın Özellikleri, Üstün Yönleri
5
Doğrudan Pazarlamanın Gelişimi ve Gelişimini Etkileyen Faktörler
6
Doğrudan Pazarlama ile Modern Pazarlama Arasındaki İlişkiler, Farklılıklar
7
Doğrudan Pazarlamanın Tercih Edilme Nedenleri
8
Doğrudan Pazarlamada Başarılı Olma Stratejileri
9
Endüstriyel Pazarlarda Doğrudan Pazarlama Uygulamaları
10
Doğrudan Pazarlamada Stratejik Pazarlama Uygulamaları
11
Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Stratejiler ve Güncel Yaklaşımlar
12
Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Araçlar ve Özellikleri
13
Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Araçların Seçimi
14
Doğrudan Pazarlamada Güncel Örnek Uygulamalar
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Doğrudan pazarlama stratejilerini kavrayacak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dünyada ve Türkiye'de doğrudan pazarlama uygulamalarını analiz edebilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Doğrudan pazarlama kavramını, kapsamını, özelliklerini kavrayacak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Doğrudan pazarlama ve modern pazarlama ilişkisini, farklılıklarını öğrenecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405516