PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Perakende Yönetimi
PZL226
4
1 + 1
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Pazarlama -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, tüketicilerin ihtiyaç duydukları mal ve hizmetleri tedarik eden kuruluş olan perakendecilerin tüketicilerin beklentilerine uygun mal ve hizmet sunumunu gerçekleştirmek için yerine getirdikleri fonksiyonların öğretilmesidir.
Ders İçeriği
Günümüzde perakendecilik önemi, perakendecilerin sınıflandırılması, perakendecilerin sunmuş olduğu hizmetler, perakendecilikte pazarlama karmasının oluşturulması ve kariyer planlaması içerisinde perakendecilikteki iş olanakları
Hafta
Konu
1
Perakendecilik Kavramı
2
Perakendecilikte Planlama Süreci
3
Perakendecilik ve Mağaza Kuruluş Yeri Kararları
4
Perakendecilik ve Mağaza Kuruluş Yeri Kararları (Devam)
5
Perakendecilikte Organizasyon Kararları
6
Perakendecilik ve Tutundurma Eylemleri
7
Perakendecilik ve Tutundurma Eylemleri (Devam)
8
Perakende Mağazalarda Güvenlik Yönetimi
9
Hibrit Perakendecilik
10
Perakendecilik ve E-Ticaret
11
Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi
12
Perakendecilikte Stok Yönetimi
13
Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
14
Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olmalıdır.
2
Alanla ilgili edindirdiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanabilme, analitik ve stratejik düşünerek uygulamaya geçirebilme de katkısı önemlidir.
3
Alanla ilgili edindirdiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilmesine katkısı önemlidir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilirler.
5
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
6
Öğrenciler girişimcilik ve liderliğe her zaman açıktır.
7
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
8
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilmeli ve kullanabilmelidir.
9
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
10
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12
Alanıyla ilgili konularda toplumsal refahı ön planda tutarak etik değerlere uygun değerlendirme ve yorum yapabilir.
13
Alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Perakendeciliği uygulayabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Perakendecilikle pazarlama ve diğer işletme kavramlarını anlamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Perakendecilikte temel kavramları öğrenmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Perakendeciliği anlamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Perakendecilikte internetle birlikte gelişen süreci kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405517