PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Reklam ve Tanıtım Kampanyaları
REK201
3
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Derste öğrencilerin reklam kampanyaları ile ilgili olarak işletmeler özelinde çalışmalar yaparak reklam kampanyalarının hazırlanması ve yönetilmesi süreçlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Dersin içeriğinde reklam kavramı tarihi olarak gelişimi, kampanya planlama, hazırlama ve yönetme süreçleri, hazırlanan reklam kampanyalarının etkinliğinin ölçülmesi yer almaktadır.
Ders Veren
İbrahim ALKARA
Hafta
Konu
1
Reklam, İletişim Kavramı ve Öğeleri
2
Reklam kampanyaları
3
Reklam kampanyaları ve tanıtım süreçlerinin yönetilmesi
4
Reklamcılık ve tanıtımda Karma elemanları
5
Reklam kavramı ve tarihi
6
Halkla İlişkiler ve Duyurum
7
Kişisel Satış
8
Ara sınav Satış Tutundurma
9
Pazarlama Karması Unsurları ve Pazarlama İletişimi
10
Diğer Pazarlama İletişim Unsurları
11
Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması ve Organizasyonu
12
Reklam kampanyası Planlama Süreci
13
Reklam kampanyalarının yönetilmesi süreci
14
Final sınavı ve Reklam kampanyalarının etkinliğinin ölçülmesi
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Pazarlama iletişimi ile ilgili temel ilke ve uygulamaları tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi özelliklerini açıklar ve pazarlama iletişimi karması elemanlarını sıralar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi planlama sürecini ve etkinliklerini uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama iletişimi araçlarını kavrar ve etik yaklaşım sergiler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405538