PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Reklam Yazarlığı
REK202
4
4 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim. )
Amaç
Bu dersin amacı reklamcılığın temel uzmanlık dallarından biri olan metin yazarlığı konusunda, reklamcı adaylarının eğitilmesi, yaratıcılıklarının geliştirilmesi ve sektöre hazırlanmasıdır.
Ders İçeriği
Farklı mecralar için, reklam metinlerinin incelenmesi ve analizi, reklam metni üretimi, yazarlık becerilerinin geliştirilmesi.
Hafta
Konu
1
Giriş: Tanışma. Ders İçeriğinin paylaşılması
2
Reklam ajansı yapısı ve reklam yazarlarının reklam organizasyonu içindeki yeri, rolü ve görevi.
3
Yaratıcı brief ve öğeleri. Yaratıcı brief okuma, analiz etme.
4
Basın ilanı / Metin yazımı
5
Basın ilanı /Başlık ve slogan yazımı
6
Marka ismi yaratma
7
Reklam yazarlığı ve yaratıcılık. Reklam fikri geliştirme / Fikir nasıl bulunur.
8
TV senaryosu incelenmesi ve yazımı
9
TV senaryosu incelenmesi ve yazımı 2
10
Jingle yazımı ve örnekleri
11
Verilen ödevler üzerine konuşma, eleştirme ve dünyadan örnekler
12
Radyo reklamı yazımı
13
Doğrudan postalama örnekler ve analiz
14
Dijital medya için yazarlık ve örnekleri
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Reklam metinlerini inceler ve analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam yazarlığının esaslarını öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam ve yaratıcılık becerileri artar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam yazarlığının kendi alanındaki önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam metni yazımını uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405541