PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yeni Medya ve Reklamcılık
REK204
4
4 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Yeni medya kapsamında var olan ve gelişen kavramları, trendleri, tüketici davranışlarını ve bu teknolojilerin reklamcılıkla ilişkisini ve reklamcılığa etkisini tartışmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Bu derste yeni medya ortamlarına ve dijital medya ve teknolojilerinin temel kavramlarına dair konular işlenecektir. Ayrıca, Türkiye´de ve dünyada internet ve telefon kullanım trendleri, yeni medyanın habercilik ve toplumsal dönüşüm üzerindeki etkileri ve yeni medya etiği tartışılacaktır.
Hafta
Konu
1
Derse Giriş
2
Geleneksel Medya
3
Internet in tarihçesi
4
Web 1.0 süreci ve web 2.0 süreci
5
Yeni Medya
6
Türkiye´de Dijital Medya ve Haberleşme
7
Küreselleşme
8
Vize
9
Sosyal medya ve Sosyal medya araçları
10
Yeni Kimlikler
11
Paylaşım Kültürü
12
İnternet reklam ortamları
13
Siber eylemlilik ve Siber terör
14
Final
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405542