PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Medya Planlaması
REK206
4
4 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap)
Amaç
Dersin amacı, medya çeşitliliğinin arttığı günümüz toplumlarında, markaların tüketicilerle kurmuş olduğu iletişimin önemini ortaya koymak ve sistemli bir medya planlama çalışması ile etkin sonuçlara daha hızlı ulaşılabileceğinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Pazarlama- Reklam-Medya Planı İlişkisi, Medya Planlama, Medya Planlama Aşamaları, Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar, Medya Ölçümleri, Medya Amaçları ve Stratejileri, Farklı Reklam Mecralarının Karşılaştırılması, Online Mecrada Medya Planlama, Medya Maliyetleri ve Satın Alma, Medya Hedefleri Geliştirme, Medya Planı Oluşturmak, Medya Planı Yazmak ve Sunmak.
Hafta
Konu
1
Pazarlama, Reklam, Medya Planı İlişkisi
2
Medya Planlama
3
Medya Planlama Aşamaları
4
Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar
5
Medya Ölçümleri
6
Medya Ölçümleri
7
Medya Amaçları ve Stratejileri
8
Medya Amaçları ve Stratejileri
9
Farklı Reklam Mecralarının Karşılaştırılması
10
Online Mecrada Medya Planlama
11
Medya Maliyetleri ve Satın Alma
12
Medya Hedefleri Geliştirme
13
Medya Planı Oluşturmak
14
Medya Planı Yazmak ve Sunmak
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Medya Planlama Sürecini Yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medya Planlama Kavramlarını Tanımlar ve Aşamalarını Sıralar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medya Planı Yazar, Oluşturur ve Sunar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medya Amaç, Strateji, Maliyet ve Ölçümleri Açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medya Hedeflerini Kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405543