PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilişim Hukuku
MOS108
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(TÜRKÇE,YÜZ YÜZE)
Amaç
Bilişim alanındaki başlıca hukuki sorunlar, özellikle internet ve fikri haklar, haksız rekabet, internet ve ceza hukuku ve bu alanlarda servis sağlayıcılarının sorumluluğu, bilişim teknolojisinin toplumsal etkileri, mahremiyet, mesleki davranış kuralları hakknda bilgi sahibi olmak
Ders İçeriği
Ulusal ve uluslararası alanda bilişim (siber) suçları ile ilgili olarak yapılan düzenlemeler, uluslararası anlaşmalar, anayasal düzenlemeler, kanun ve yönetmeliklerle yapılan düzenlemeler, kişisel verilerin saklanması, çocuk istismarı suçları, banka ve kredi kartı dolandırıcılığı, yetkisiz erişim ve verileri değiştirme, fikir ve sanat eserleri kanununa muhalefet, phishing, spam, siber saldırılar.
Hafta
Konu
1
Bilişim hukuku ve etiği önemi ve yeri
2
İnternetin tarihçesi ve İnternet ağı ile ilgili kavramlar
3
Alan Adı (İnternet Adresleri)
4
Bilişim Hukuku mevzuatı
5
Bilişim suçları
6
Bilişimle ilgili Türk Ticaret Kanunu düzenlemeleri
7
Fikri Haklar ve İnternet
8
Fikri Haklar ve İnternet
9
E-Devlet—E-imza
9
E-Ticaret
10
Etik Kavramı ve etiğin Tarihsel Gelişimi
11
İnternet etiği kuralları
12
Türk Hukukunda İnternet Erişiminin Engellenmesi
13
Türk Hukukunda İnternet Erişiminin Engellenmesi
14
Türk Hukukunda Kişisel Verilerin Korunması
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bilişim hukuku ve etiğinin temel kavram ve kurumlarını tanımak;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilişim Hukukunun kendi alanına has hukuk kurallarını ortaya koyar;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnternette erişim engelleme ve yasal düzenlemeler hakkında bilgiler verir;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
E-devlet uygulamaları hakkında bilgi sahibi yapar;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405591