PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama
MOS203
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(yüzyüze eğitim)
Amaç
Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması
Ders İçeriği
Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi
Hafta
Konu
1
Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler
2
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
3
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
4
Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
5
Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
6
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
7
Ürün
8
Tutundurma (Pazarlama İletişimi)
9
Pazar Bölümlendirme
10
Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
11
Reklam ve Halkla İlişkiler
12
İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
13
Hizmet Pazarlaması
14
Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405593