PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Diksiyon (Etkili ve Güzel Konuşma)
MOS118
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(yüz yüze )
Amaç
Dersin amacı öğrencilerin etkin ve güzel bir biçimde konuşma ve kendilerini ifade etme bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir.
Ders İçeriği
Konuşma Planı ve Hazırlık Aşaması: Amaçların belirlenmesi, Verilerin toplanması, Planın oluşturulması, Medya seçimi; Sunuş Unsurları: Uzman, Dinleyiciler, Konu, Ortam ve yardımcı araçlar; Sunuş İlkeleri: Örneklerden yararlanma, Kendini dinleyici yerine koyma, Çift yönlü iletişim, Jest-Mimik, Giyim, Duruş, Sesin kullanılması, Müzakere, İkna ve Etkileme, Dinleme becerisi; Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri: Güveni artırmak, İstekle başlamak, Ne söyleyeceğini önceden kararlaştırmak, Konuşmaya başlamak, İkna edici konuşmanın koşulları, İkna edici konuşmanın sorumlulukları, Uygulamalar.
Hafta
Konu
1
Dersin Programı İşleyiş ve Etkinlikleri Üzerine Genel Tanıtım
2
Ses ve Konuşma Aygıtlarının Tanıtılması
3
Kendini İfade Edişe Yönelik Sunuşlar
4
Genel Kapsamı ile İletişim ve İletişim Kurabilme Becerisi
5
Yüz yüze Görüşme ve Planlama Aşamaları
6
Konuşmanın Teknik Hazırlığı
7
Konuşmanın Psikolojik Hazırlığı
8
Fiziksel, Yazınsal ve Anlatımsal Hazırlık ve ara sınav
9
Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar
10
Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar
11
Dinleyiciye Hakimiyet/Dinleyiciyi Kavramak
12
İş Görüşmelerinde Beden Dili
13
Kitleye, Gruba, Bireye Karşı Etkin ve Güzel Konuşmanın Temel Adımları
14
Kendini ifade Edişe Yönelik Sunuşlar
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Etkili ve güzel konuşmanın temel ilkelerini ifade eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dinleyici kitlesinin niteliklerinin önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konuşma mekanlarının düzenlenmesinin önemini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dinleyicinin dikkatini sürekli kılmanın önemini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konuşma planı yapma becerisini elde eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405609