PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Metin Tahlilleri
MOS119
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Örgün/Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin temel amacı edebi metinlerin (roman, hikâye, şiir) incelenmesi ve çözümlenmesi hakkında bilgi vermektir. Öğrencilere metin tahlil yöntemlerini açıklanarak, öğrencilerin bu yöntemleri karşılaştıkları metinlerde yetkinlikle uygulayabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. Böylelikle öğrencilerin muhatap oldukları metinlere yaklaşırken bilimsel ve sanatsal yöntemleri kullanmalarını, bilinçli, farklı ve özgün bakış açıları geliştirmelerini sağlamak hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Edebi metin nedir? Metin (roman, hikaye, şiir) tahlil yöntemleri. Uygulamalı roman, hikaye ve şiir tahlilleri.
Hafta
Konu
1
Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi verilmesi
2
Edebi metin türleri
3
Anlatıya dayalı metinlerin tahlil yöntemlerinin anlatılması
4
Metin tahlili ve Edebi tenkit
5
Roman tahlili
6
Roman tahlili
7
Roman tahlili
8
Roman tahlili
9
Hikâye Tahlili
10
Hikâye Tahlili
11
Hikâye Tahlili
12
Şiir Tahlil Yöntemlerinin anlatılması
13
Şiir Tahlili
14
Şiir Tahlili
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Metin tahlil yöntemlerinin tarihi gelişimini ve alanla ilgili terimleri
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Edebi metin tahlilinin metne yaklaşımdaki önemini
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Metin tahlilinde başvurulması gereken ilgili kaynakları
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Edebi Metin Tahlilinin metodolojisini
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405610