PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İnsan Kaynakları Yönetimi
REK211
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Dersin temel yöntemi anlatım ve ele alınacak çeşitli vakaları tartışma şeklindedir.)
Amaç
İnsan kaynakları yönetiminin temel fonksiyonlarına ilişkin temel bilgi ve uygulamaların stratejik bakış açısı çerçevesinde ortaya konulması.
Ders İçeriği
Derste insan kaynakları kavramı, personel yönetiminden farklılıkları, insan kaynakları planlaması, iş analizi, seçme yerleştirme, eğitim ve geliştirme, kariyer yönetimi, iş değerlendirme, performans yönetimi vb. konular incelenmektedir.
Hafta
Konu
1
Giriş ve İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı
2
İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması
3
İş analizi ve iş tasarımı
4
İK planlaması
5
İK temin ve seçimi
6
Eğitim ve geliştirme
7
Performans değerlendirme
8
Kariyer Planlama
9
Ücret Yönetimi
10
İş Değerleme
11
Uluslararası İKY
12
Çalışanların İş Yaşamına Uyumlaştırılması
13
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
14
Genel değerlendirme
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bireysel ve örgütsel performansın arttırılmasında gerekli işlevleri açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsan Kaynakları Yönetiminde etkili olan kavramları analiz edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsan kaynakları ve personel kavramlarını ve İnsan Kaynakları Yönetimini açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgüt, işler ve insanlar için planlama olgusunu açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsan Kaynaklarının elde edilmesi esaslarını kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405615