PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Stratejik Yönetim
REK213
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Dersin temel yöntemi anlatım ve ele alınacak çeşitli vakaları tartışma şeklindedir.)
Amaç
Öğrencilere stratejik düşünme, araştırma, analiz etme ve yorumlama perspektifi kazandırmanın yanı sıra, işletmelerin rekabetçi yapılarını sağlayabilmeleri/koruyabilmeleri için temel araçlardan biri olan stratejik yönetimle ilgili bilgi birikimini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Bu ders stratejik yönetim sürecini, işletmenin vizyon ve misyonunun oluşturulmasını, işletmelerde dış ve iç çevre analizinin gerçekleştirilmesini kapsamaktadır. İşletme analizi ile birlikte işletmenin uygulaması gereken stratejilerin belirlenmesi, analizi ve değerlendirilmesini içermektedir.
Hafta
Konu
1
Stratejik Yönetim İle İlgili Temel Kavramlar
2
Dış Çevre Analizi
3
İç çevre Analizi
4
Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisi
5
Temel Stratejiler
6
Kurumsal Stratejiler
7
Sektörde yazılı ve yazılı olmayan kurallara ilişkin analiz
8
Rekabet Stratejileri
9
Bölümsel ve Uluslararası Stratejiler
10
Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri
11
Stratejilerin Uygulanmasında Sistemler
12
Rekabet üstünlüğü stratejileri (1): Maliyet Liderliği Stratejisi
13
Rekabet üstünlüğü stratejileri (2): Farklılaştırma Stratejisi
14
Rekabet üstünlüğü stratejileri (3): Zaman Odaklı Farklılaştırma Stratejisi
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İşletmelerdeki temel ve işlevsel stratejileri sıralayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, işletmelerin rekabet edebilmeleri için farklı düzeyler için stratejilerin geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik adımları açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Stratejik yönetim süreci, işletme analizi gibi konular üzerinde bilgi sahibi olacaktır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dış çevre analizini açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletme analizini yorumlayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405616