PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kurumsal İletişim
REK217
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Kurumsal İletişim dersinde iletişim teorileri ve modelleri kapsamında, öğrencilere örgüt içi iletişimin yanında, kurumsal iletişim ve kurumsal iletişimin önündeki engeller açıklanmaya çalışılır.
Ders İçeriği
Kurumsal İletişim dersinde genel olarak iletişim modelleri ve bunların pratikte nasıl uygulandığı 14 haftalık içerikte öğrencilere anlatılmaktadır.
Hafta
Konu
1
Giriş ve kavramsal çerçeve
2
Örgüt Kuramları ve İletişim
3
İletişim kavramı ve iletişim fonksiyonları
4
İletişim Süreci ve İletişimin Unsurları
5
İletişim Türleri ve Şekilleri
6
Örgütsel İletişimin Modelleri
7
Örgütsel İletişimin İşleyişi
8
Örgütsel İletişim Ağ Modelleri
9
Arasınav ve Örgütsel İletişim Ağ Modelleri
10
Örgütsel İletişim Engelleri ve Ortadan Kaldırılması
11
Örgütlerde Yazılı iletişim Örnekleri
12
Örgütlerde Teknik İletişim
13
Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel İletişim
14
Örgütsel İletişimde Etkinlik Faktörleri ve Yönetimi
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
1) İletişim kavramının anlamını, sürecini, türlerini ve şekillerini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
6) Örgütün iç ve dış çevresiyle ilgili iletişim kurma yöntemlerini öğrenir ve bunun önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5) Örgütlerde yazılı iletişim türlerini ve yazılı iletişim örneklerini öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4) Örgütsel iletişimin işleyişi ve örgütsel iletişim ağ modellerini öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
7) Teknik iletişim, örgütsel iletişim araç ve yöntemleri, bilgi teknolojileri ve örgütsel iletişimin önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2) İletişimin kişisel ve örgütsel engellerini ve bunları aşma yollarını öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3) örgütlerde iletişim ve fonksiyonlarını öğrenir, örgütsel iletişimin işleyişini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405618