PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kriz İletişimi ve Yönetimi
REK225
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Face to face )
Amaç
Kriz iletişimi ve Yönetimi dersinde kriz anında işletmelerde uygulanacak olan iletişim ve yönetim stratejileri hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmıştır.
Ders İçeriği
Ders kapsamında, kriz kavramı, kriz iletişimi, kriz yönetimi, işletmelerde kriz olmasına neden olan faktörler, kriz anında yapılacak faaliyetler örnek olay incelemeleri kapsamında aktarılmaktadır.
Hafta
Konu
1
Kriz Kavramı
2
İşletmelerde Kriz Yaratan Faktörler
3
Kriz Sürecinin Aşamaları ve Etkileri
4
Kriz Yönetimi Kavramı
5
Krize Yanıt Süreci
6
Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar
7
Ara Sınav
8
Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar
9
Kriz Sonrası Yapılacak Çalışmalar
10
Kriz İletişim Süreci ve Yeni Medya
11
Örnek Olay Çalışmaları
12
Örnek Olay Çalışmaları
13
Örnek Olay Çalışmaları
14
Örnek Olay Çalışmaları
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İşletmelerde kriz ve kriz yaratan faktörleri ifade edebilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz sürecinin aşamaları ve etkilerini listeleyebilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz yönetimi kavramını açıklayabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Başarılı kriz yönetimi çalışmalarını örneklendirebilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz iletişim süreci ve yeni medya kavramlarını açıklayabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405622