PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Müşteri İlişkileri Yönetimi
REK241
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Müşteri ilişkileri alanında teorik bilgileri edinmek ve müşteriye yönelik stratejilerin geliştirilmesi sürecini kavramak ve bu stratejileri analiz edebilme becerisinin geliştirilmesidir.
Ders İçeriği
Müşteri ilişkilerinde temel kavramlar, veri yönetimi, müşteriyi kazanma ve tutma stratejileri, şikayet yönetimi.
Ders Veren
Sevdenur KAPUSUZ
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi
2
Müşteri ilişkilerinde temel kavramlar
3
Müşteri İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama
4
Müşteri İlişkileri Yönetimi
5
Müşteri Tatmini ve Müşteri Sadakati
6
Müşterilerle İletişim Kurma Süreci ve Stratejileri
7
Müşteri Hizmet Sistemi
8
Müşteriye Değer Yaratma Stratejileri
9
Müşteriyi Kazanma Stratejileri
10
Müşteriyi Elde Tutma Programlarının Geliştirilmesi
11
Müşteri Veri Tabanı
12
Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi
13
Şikayet Yönetimi
14
Şikayet yönetiminde örnek vaka çalışmaları
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405630