PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Reklam ve Fotoğrafçılık
REK220
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim. )
Amaç
Reklam fotoğrafçılığına ait temel sahip olmak. Reklam fotoğrafı üretim teknik ve yöntemlerine ait bölü sahip olmak, bu bilgiler ışığında projeler geliştirerek ve dış mekanda uygulamalar yapmak.
Ders İçeriği
Reklam fotoğrafı alanında karşılaşılan tasarıma dönük problemlerin çözümü. Farklı kullanım alanları için tasarım ilkeleri ışığında fotografik uygulamalar.
Hafta
Konu
1
Reklam ve tanıtım fotografı kavramı
2
Reklam fotoğrafında tasarım
3
Foto-grafik yöntemler
4
Reklam fotoğrafında dış mekan kavramı ve görüntü düzenleme
5
Dış mekan reklam fotoğrafı tasarım ve uygulama
6
Reklam fotoğrafında stüdyo kullanımı
7
Stüdyo ve sürekli ışık kavramı, tungsten ve halojen
8
Stüdyo ve elektronik flaş kullanımı
9
Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı
10
Reklam fotoğrafında farklı bakış açıları
11
Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-1
12
Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-2
13
Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-3
14
Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-4
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Reklam fotoğrafçılığına ait temel bilgilere sahip olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bir reklam fotoğrafının sahip olması gereken nitelikleri bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fotoğraf stüdyosu ekipman ve aparatlarını kullanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam fotoğrafında aydınlatma tekniklerini etkili bir biçimde kullanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Stüdyo ya da dış mekanda tanıtıma yönelik ürün ve model fotoğrafı çekebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405637