PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
REK222
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap)
Amaç
Dersin amacı, işletmelerin iç ve dış çevresiyle kurmuş olduğu iletişim çalışmaları içerisinde, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarına yer vermesinin kuruma ve topluma olan katkısının yaratmış olduğu avantajları ortaya çıkarmaktır. Kurumların, toplum yararını gözetmek, toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmak, çevrelerine olan sorumluluklarını yerine getirmek gibi görevlerinin olduğunun anlaşılmasını sağlayarak bu durumun kurum imajı ve itibarına olan etkilerini açıklamaktır.
Ders İçeriği
KSS Kavramının Tanımlanması ve Kapsamı, KSS’nin Oluşumu ve Kurumsal İletişim Bağı, KSS Kapsamı ve Sınırları, KSS Kavramının Tarihsel Gelişim Süreci, KSS Alanları, KSS Stratejileri, KSS ile İlgili Genel Görüşler, KSS ve Pazarlama Uygulamaları, KSS Avantajları ve Dezavantajları, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Alanları, KSS Bilincinin Artmasında Etkili Olan Faktörler, KSS Projelerinde Performans Uygulama Alanları, KSS Uygulamalarında STK ve Kurumsal Vakıfların Yeri, KSS’de Küresel Yaklaşım
Hafta
Konu
1
KSS Kavramının Tanımlanması ve Kapsamı
2
KSS’nin Oluşumu ve Kurumsal İletişim Bağı
3
KSS Kapsamı ve Sınırları
4
KSS Kavramının Tarihsel Gelişim Süreci
5
KSS Alanları
6
KSS Stratejileri
7
KSS ile İlgili Genel Görüşler
8
KSS ve Pazarlama Uygulamaları
9
KSS Avantajları ve Dezavantajları
10
İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Alanları
11
KSS Bilincinin Artmasında Etkili Olan Faktörler
12
KSS Projelerinde Performans Uygulama Alanları
13
KSS Uygulamalarında STK ve Kurumsal Vakıfların Yeri
14
KSS’de Küresel Yaklaşım
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Kurumsal sosyal sorumluluğun avantaj ve dezavantajlarını ilişkilendirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KSS stratejilerini uygular ve kapsamını belirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KSS'nin kurumsal iletişim ve pazarlama alanıyla olan ilişkisini açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KSS uygulamalarının işletmeler açısından önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KSS'de küresel yaklaşımları değerlendirir ve KSS projeleri oluşturur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405638