PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Psikolojiye Giriş
REK224
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Ders yüz yüze eğitim şeklinde verilmektedir.)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilere akademik ve mesleki anlamda psikolojinin tanımını, diğer disiplinlerden farkını, temel kuramlarını ve tekniklerini öğretmek ve öğrencileri bu bilgileri uygulayabilecek seviyeye getirmektir.
Ders İçeriği
Bu dersin içeriğini psikoloji biliminin doğası, psikolojide araştırma yöntemleri, davranış ve sosyal davranış, duyum ve algılama, insanın gelişimi, öğrenme ve bellek, güdülenme, kişilik, davranış sorunları oluşturmaktadır.
Hafta
Konu
1
Giriş: Psikoloji Nedir?
2
Psikoloji Tarihi
3
Psikolojide Araştırma Yöntemleri
4
Genler, Evrim ve Çevre
5
Beyin ve Sinir Sistemi
6
Beyin ve Sinir Sistemi 2
7
Beden Ritimleri ve Zİhinsel Durumlar
8
Beden Ritimleri ve Zİhinsel Durumlar 2
9
Öğrenme ve Koşullanma
10
Düşünme ve Zeka
11
Düşünme ve Zeka 2
12
Düşünme ve Zeka 3
13
Duygu, Stres ve Sağlık
14
Psikopatoloji
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bu dersin sonunda öğrenci psikolojideki araştırma yöntemlerini kullanabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu dersin sonunda öğrenci psikolojik sorunlar için çözümler uygulayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu dersin sonunda öğrenci davranış ve sosyal davranış olgularını fark edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu dersin sonunda öğrenci psikoloji ile ilgili temel kavramları ve kuramları ayırt edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu dersin sonunda öğrenci duyum, algılama, öğrenme, bellek, güdü, kişilik gibi kavramları psikoloji ile ilişkisini kurabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405639