PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyolojiye Giriş
REK216
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Ders yüz yüze eğitim şeklinde verilmektedir. )
Amaç
Öğrencilerin sosyolojinin temel kavramlarını tanımlayarak toplumsal olgu ve olayları değerlendirebilmeleri, toplumsal kurum ve yapıların temel özelliklerini açıklayabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca sosyolojik bir bakış açısı kazanmaları hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojinin tarihçesi, sosyoloji kuramları, sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri, aile, ekonomi, siyaset, din, eğitim gibi temel toplumsal kurumları, kentleşme, suç ve hukuk, nüfus ve göç, bilim ve teknoloji, savaş gibi konuları içermektedir.
Hafta
Konu
1
Sosyolojiye Giriş
2
Sosyolojide Temel Yaklaşımlar
3
Sosyolojide Araştırma Yöntemleri
4
Kültür
5
Toplumsallaşma
6
Aile
7
Ekonomi
8
Eğitim
9
Din
10
Siyasal Kurumlar
11
Toplumsal Gruplar
12
Toplumsal Tabakalaşma ve Değişme
13
Suç ve Toplum
14
Bilim Teknoloji ve Çevre
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sosyolojiyi tanımlayabilir ve sosyolojinin temel kavramlarını açıklayabilirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aile, Eğitim, Ekonomi, Siyaset, Din, Kentleşme, Suç ve hukuk, Bilim ve Teknoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyolojide yer alan temel yaklaşımları açıklayabilirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlayabilir ve toplumsa tabakalaşma çeşitlerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyoloji bilimin nasıl ortaya çıktığını özetleyebilirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405640