PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler Kampanyaları ve Uygulamaları
REK234
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap)
Amaç
Halkla ilişkiler kampanyaları ve uygulamaları, kamuoyunu etkileyerek ve hedef kitlelerin beğenisini kazanarak yürütülen her türlü çabayı içermektedir. Stratejik ve etkili bir şekilde yürütülen kampanya ve uygulamaların, kurumsal kimlik üzerindeki olumlu etkisinin geliştirilmesi ve sürdürülebilir şekilde devam ettirilmesi amaçlanmaktadır. Dersin amacı bu kapsamda, başarılı iletişim yönetimi gerçekleştirerek, kurumun hedef kitle ve toplumla kuracağı ilişkide sürecin profesyonel açıdan ne şekilde yönetilmesi gerektiğinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Halkla İlişkiler Kampanyası, Kampanya Araştırması, Kampanya Planlaması, Kampanya Uygulaması, Kampanya Değerlendirmesi, Halkla İlişkiler Uygulamaları, Medya İlişkileri ve Duyurum Uygulamaları, Sorun Yönetimi ve Kriz Yönetimi Uygulamaları, İtibar, Kurumsal Kimlik ve İmaj Uygulamaları, Çalışan-Üye İlişkileri ve Toplumla İlişkiler Uygulamaları, Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi Uygulamaları, Finansal İşler Uygulamaları, Lobicilik Uygulamaları, Kamusal İşler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkiler Kampanyası
2
Kampanya Araştırması
3
Kampanya Planlaması
4
Kampanya Uygulaması
5
Kampanya Değerlendirmesi
6
Halkla İlişkiler Uygulamaları
7
Medya İlişkileri ve Duyurum Uygulamaları
8
Sorun Yönetimi ve Kriz Yönetimi Uygulamaları
9
İtibar, Kurumsal Kimlik ve İmaj Uygulamaları
10
Çalışan Üye İlişkileri ve Toplumla İlişkiler Uygulamaları
11
Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi Uygulamaları
12
Lobicilik Uygulamaları
13
Finansal İlişkiler Uygulamaları
14
Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kamusal İşler Uygulamaları
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Halkla İlişkiler kampanyalarını araştırır ve planlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler kampanyalarını uygular ve değerlendirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler uygulamalarının önemini kavrar ve süreci yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler uygulamalarını karşılaştırır ve açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler uygulamalarını örneklendirir ve stratejileri kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405645