PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
BOZÜYÜK MESLEK YÜKSEKOKULU
REKLAMCILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İkna Edici İletişim
REK246
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Reklamcılık -
Ön Lisans
(Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap)
Amaç
İnsanların farklı amaçlarla kurmuş olduğu iletişimin temelini ikna kavramı oluşturmaktadır. Dersin amacı, etkili şekilde gerçekleşecek iletişim çalışmalarında, iknanın nasıl bir rol üstlendiğini açıklamaya çalışmaktır. Özellikle bireylerin bir fikri kabul etmesi, konu hakkında tutum geliştirmesi ve davranışta bulunması ikna edici iletişimin dinamiklerini önemli hale getirmektedir.
Ders İçeriği
İkna Kavramı, İkna Tarihi, İknanın Psikolojik, Toplumsal ve Mantıksal Boyutları, İkna Kuramları, İkna Edici İletişimde Kaynak, İkna Edici İletişimde Mesaj, İkna Edici İletişimde Mesajın Alıcıları, Sözsüz İletişim ve İkna, İletişim Kampanyaları ve İkna, İkna ve Etik, Etkili İletişim, Etkileme, Etkili İletişim ve İkna Edici Konuşma
Hafta
Konu
1
İkna Kavramı
2
İkna Tarihi
3
İknanın Psikolojik, Toplumsal ve Mantıksal Boyutları
4
İknanın Psikolojik, Toplumsal ve Mantıksal Boyutları
5
İkna Kuramları
6
İkna Edici İletişimde Kaynak
7
İkna Edici İletişimde Mesaj
8
İkna Edici İletişimde Mesajın Alıcıları
9
Sözsüz İletişim ve İkna
10
İletişim Kampanyaları ve İkna
11
İletişim Kampanyaları ve İkna
12
İkna ve Etik
13
Etkili İletişim
14
Etkileme, Etkili İletişim ve İkna Edici Konuşma
Program Çıktıları
1
Reklamcılık alanıyla ilgili güncel ve teorik bilgileri kazanır
2
Reklamcılık alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve stratejik düşünmede ve problem çözmede kullanma becerisine sahiptir
3
Reklamcılık Alanıyla ilgili edindiği bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirebilme ve sorunları kavrayabilme becerisine sahiptir.
4
Uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilir
5
Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini ihtiyaç duyduğu teknik/mesleki düzeyde kullanır.
6
Alanla ilgili konularda ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açıktır.
7
Bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilir ve kullanabilir
8
Reklamcılık alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür.
9
Reklamcılık alanları içinde yer alan metin yazma, kampanya planlama, reklam stratejisi belirleme ve müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlardan en az birinde uzmanlık düzeyinde gelişime açıktır
10
Yeni teknolojileri öğrenerek kendini sürekli geliştirebilir, eğitebilir ve yeni alanlara ilgi duyar
11
Stratejik iletişimi kavrayarak etkili yazılı ve sözlü sunum yapabilme, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi yeterliliklere sahiptir.
12
Reklamcılık alanında edindiği uzmanlaşmış kuramsal bilgi ve donanımı, yaratıcı ve etik bir anlayış ile hayata geçirebilme becerisine sahiptir
13
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığa sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İknanın psikolojik, toplumsal ve mantıksal boyutlarını açıklar ve analiz eder
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim kampanyalarını oluşturur ve uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İkna sürecini yönetir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sözsüz iletişim ve ikna arasındaki bağlantıyı kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İkna kuramlarını sıralar ve sorgular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405651