PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ - DOKUMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Beden Eğitimi ve Spor
MOS110
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tekstil Teknolojisi - Dokuma -
Ön Lisans
(Anlatım,tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama)
Amaç
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların edinilmesi,beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarının kavranılarak serbest zamanların fiziksel etkinlikler ile değerlendirilmesi, spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilmesi, bazı spor branşlarının tanıtımı ve kurallarının öğretilmesidir.
Ders İçeriği
Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel kavramlar,spor tesislerini tanıma ,kullanma ve bazı spor branşları hakkında temel bilgiler,beslenme,ilkyardım,yaşam boyu spor konuları hakkında bilgiler .
Hafta
Konu
1
Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili kavramlar
2
Spor Türleri
3
Spor Tesisleri tanıtımı ve kullanılan araç gereçler
4
Yaşam boyu spor
5
Olimpiyatlar
6
Spor Ve Beslenme
7
Futbol
8
Vize, Rekreasyon
9
Basketbol
10
Voleybol
11
Tenis, Masa Tenisi
12
Badminton, Yüzme
13
Doping
14
İlk Yardım
Program Çıktıları
1
Tekstil teknikerliği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Tekstil çalışma alanlarında üretim öncesi, üretim sırasında ve üretim sonrası kontrolleri yapma ve sonuçları yorumlama becerisine sahip olma.
3
Tekstil Teknolojisi Programı çalışma alanlarındaki teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Tekstil alanıyla ilgili üretim hesaplamaları yapabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahip olma.
5
Tekstil alanında bir ürünün oluşumunda tasarım ve modelleme gibi gerekli ön çalışmaları yapabilme becerisi sahip olma.
6
Tekstil alanında ilgili departmanları tanıyarak bunların işleyişini planlama ve süreç kontrollerini yapabilme becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
İplik, dokumak, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi-iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
14
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma becerisi sunar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/405838