PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uygarlık Tarihi
TOS110
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bilgisayar Mühendisliği -
Lisans
(yüz yüze eğitim)
Amaç
Politik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelere yer vererek bilimin, teknolojinin, sanatın birbirleriyle olan etkilerinin, yansımalarının çözümlenmesi. Uygarlığın anlamı çerçevesinde, batının anlamı, kurumların ifadesi ve yeni tarih yazım denemeler
Ders İçeriği
İnsanların bir nesilden diğerine aktardığı başlangıçtan bugüne uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgular. Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, Rönesans ve reformlar, Aydınlanma çağı, Amerikan ve Fransız devrimleri, Sanayi devrimi, XIX. yüzyılda ortaya çıkan akımlar ve XX. yüzyılın en önemli olayları. I. ve II. Dünya Savaşları ve sonrası gelişmeler.
Hafta
Konu
1
Uygarlık nedir? Batı uygarlığı nedir? Paleolitikten, neolitiğe geçiş ve geçiş süreci…
2
Tarihte Mesopotamya halkları, katkılar, icatlar
3
Doğu Akdeniz halkları: İbrani toplulukları
4
Roma’nın doğuşu : Cumhuriyetten İmparatorluğa:
5
Roma: Hristiyanlaşan İmperium Romanum: Bizans: Ortaçağ’lar,
6
İslamiyetin Yayılışı
7
İslamiyetin yayılışı
8
Erken modern Avrupa: Rönesans, keşifler- arasınav
9
Aydınlanma çağına doğru, Bilimsel Devrimler
10
Fransız Devrimi nedenleri ve sonuçları
11
Sanayii Devrimi nedenleri ve sonuçları
12
Savaşlar ve Politik gelişmeler
13
Soğuk savaş dönemi ve Küreselleşme
14
Yirmibirinci yüzyıla bakış
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri, hesaplama ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal/uygulamalı bilgilere ve yeterli altyapıya sahiptir.
2
Bilişim problemlerini fark etme, tanımlama, formüle etme ve çözme bilgi ve becerisine sahiptir.
3
Gereksinimleri belirlemeye yönelik olarak bir sistemi, sistem parçasını ya da süreci analiz eder, alternatifleri mühendislik yöntemlerini kullanarak kıyaslar, en uygun çözümü tasarlar.
4
Tasarımın gerçekleştirilmesi sürecinde, uygun teknikleri, mühendislik ve bilişim araçlarını seçer ve kullanır; tüm kaynakların verimli kullanımını, süreçlerin etkin planlanmasını, takibini ve uygulanmasını sağlayarak proje yönetimini gerçekleştirir.
5
Disliplin içi ve disiplinler arası projelerde bireysel, takım üyesi veya takım lideri olarak etkin ve sonuç odaklı çalışır. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
6
Bir konuya yönelik olarak kaynak araştırmalarını yapar, verimli bir şekilde değerlendirir ve kullanır.
7
Yaşam boyu öğrenmenin ve kişisel gelişimin sürekli farkındalığı ile bilişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. Yenilikleri takip eder, girişimcidir.
8
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, İngilizce ve Türkçe kullanarak bilişim alanındaki bilgileri izler, yorumlar ve teknik doküman hazırlar.
9
Bilişim uygulamalarının kurumsal, toplumsal ve çevresel sonuçlarını göz önünde tutar, sorumluluğunun bilincindedir. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, bilişim hukuku temel prensiplerini anlar, değerlendirir ve mesleki çalışmalarına uygular.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
halkların ve kültürlerin ı insanlık tarihinde oynadıkları önemli rolü göstermek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarihsel süreçte insanların düşüncel, fikirsel bilgi ve katkılarını anlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/406186