PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Futbol II
TOS123
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bilgisayar Mühendisliği -
Lisans
(Anlatım,tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama)
Amaç
Futbolda oyun sistemleri, hücum, savunma prensipleri, maç analizi, beslenme, psikoloji konularında bilgi sahibi olmaktır.
Ders İçeriği
Futbolda oyun sistemleri (3-5-2, 4-4-2, 4-5-1), hücum, savunma prensipleri, maç analizi, beslenme, psikoloji konularıdır.
Hafta
Konu
1
Oyun Alanının Bölümlendirilmesi ve Risk Analizi
2
Oyun Sistemleri (3:5:2)
3
Oyun Sistemleri (4:4:2)
4
Oyun Sistemleri (4:5:1)
5
Alan Açma
6
Alan Daraltma
7
vize
8
Kanat Organizasyonları, Hücumda Çoğalma
9
Kontra atak ve huzlı hücum
10
Savunma Prensipleri (Adam Adama)
11
Savunma Prensipleri (Alan)
12
Maç Analizi
13
Beslenme
14
Psikoloji
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri, hesaplama ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal/uygulamalı bilgilere ve yeterli altyapıya sahiptir.
2
Bilişim problemlerini fark etme, tanımlama, formüle etme ve çözme bilgi ve becerisine sahiptir.
3
Gereksinimleri belirlemeye yönelik olarak bir sistemi, sistem parçasını ya da süreci analiz eder, alternatifleri mühendislik yöntemlerini kullanarak kıyaslar, en uygun çözümü tasarlar.
4
Tasarımın gerçekleştirilmesi sürecinde, uygun teknikleri, mühendislik ve bilişim araçlarını seçer ve kullanır; tüm kaynakların verimli kullanımını, süreçlerin etkin planlanmasını, takibini ve uygulanmasını sağlayarak proje yönetimini gerçekleştirir.
5
Disliplin içi ve disiplinler arası projelerde bireysel, takım üyesi veya takım lideri olarak etkin ve sonuç odaklı çalışır. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
6
Bir konuya yönelik olarak kaynak araştırmalarını yapar, verimli bir şekilde değerlendirir ve kullanır.
7
Yaşam boyu öğrenmenin ve kişisel gelişimin sürekli farkındalığı ile bilişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. Yenilikleri takip eder, girişimcidir.
8
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, İngilizce ve Türkçe kullanarak bilişim alanındaki bilgileri izler, yorumlar ve teknik doküman hazırlar.
9
Bilişim uygulamalarının kurumsal, toplumsal ve çevresel sonuçlarını göz önünde tutar, sorumluluğunun bilincindedir. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, bilişim hukuku temel prensiplerini anlar, değerlendirir ve mesleki çalışmalarına uygular.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Oyun alanının bölümlendirilmesi ve risk analizi temel kavramlarını açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyun sistemlerini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hücum ve savunma prensiplerini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/406205