PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sanat ve Sanat Kuramları
SCT204
4
3 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Yüz yüze.)
Amaç
Sanat Kuramları dersinde sanat yapıtlarının belli teorik yaklaşımlar bağlamında analizi ve yorumunun yapılması amaçlanır.
Ders İçeriği
Sanat Kuramları dersinin içeriği, çeşitli tarihsel dönemlerden ve coğrafyalardan sanat yapıtları üzerinden ele alınan biçime odaklı veya kültürel yapı temelli teorik yaklaşımlardır.
Hafta
Konu
1
Sanat kavramının ve sanat kuramlarının açıklanması.
2
Sanat, estetik ve sanat eleştirisi arasında bağlantıların kurulması ve estetik kuramlarının açıklanması.
3
Yirminci yüzyıl sanatlarının tarihsel bir bakış açısıyla incelenmesi.
4
Yirminci yüzyıl sanatlarının tarihsel bir bakış açısıyla incelenmesi.
5
Platon, Aristoteles ve Plotinos'un bilgi ve sanat ile ilgili düşüncelerinin tartışılması.
6
Platon, Aristoteles ve Plotinos'un bilgi ve sanat ile ilgili düşüncelerinin tartışılması.
7
Kant ve Hegel'in düşüncelerinde güzel kavramının yerinin araştırılması.
8
Kant ve Hegel'in düşüncelerinde güzel kavramının yerinin araştırılması.
9
Nietzsche, Freud ve Bergson'un düşünceleri ve sanat arasında bağlantıların kurulması.
10
Nietzsche, Freud ve Bergson'un düşünceleri ve sanat arasında bağlantıların kurulması.
11
Benjamin, Adorno ve Lukacs'ın kültür ve sanata farklı yönlerden bakışının anlaşılması.
12
Santayana, Croce ve Brecht'in kültür ve sanata farklı yönlerden bakışının anlaşılması.
13
Heidegger, Sartre ve Ingarden'ın düşüncelerinde bilgi, varlık ve sanat ile ilgili düşüncelerin tartışılması.
14
Gadamer, Goodman ve Eco'nun düşüncelerinin incelenip açık yapıt kavramının tartışılması.
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrenci farklı teoriler arasında karşılaştırmalar yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci modern ve postmodern süreçler arasındaki bağlantıları kurabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci farklı teorik yöntemleri kullanarak sanat yapıtlarını analiz edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci farklı sanat teorisyenlerini ve teori yöntemlerini tanımlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci farklı sanat yapıtları arasında karşılaştırma yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/407112