PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilgisayar Destekli Temel Tasarım I
SCT233
3
2 + 1
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin bilgisayar desteği ile üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi.
Ders İçeriği
Bilgisayar ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim yapabilmesi için gerekli menü ve ikonların örneklerle incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturur.
Ders Veren
Ozan BEBEK
Hafta
Konu
1
Ders programının ve yönteminin aktarımı.
2
Piksel tabanlı programlarda nokta çalışması
3
Piksel tabanlı programlarda nokta çalışması
4
Piksel tabanlı programlarda çizgi çalışması
5
Piksel tabanlı programlarda çizgi çalışması
6
Piksel tabanlı programlarda şekil çalışması
7
Piksel tabanlı programlarda şekil çalışması
8
Piksel tabanlı programlarda ışık çalışması
9
Piksel tabanlı programlarda doku çalışması
10
Piksel tabanlı programlarda manipulasyon çalışması
11
Piksel tabanlı programlarda montaj çalışması
12
Piksel tabanlı programlarda manipulasyon çalışması
13
Vektör tabanlı programların tanıtımı
14
Vektör tabanlı programlarda renk çalışması
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/407153