PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilgisayar Destekli Temel Tasarım II
SCT234
4
2 + 1
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Çağın gelişen teknolojisi uyum sağlayabilmek amacıyla, yapılacak olan üç boyutlu çizimlerin bilgisayar ortamında görselleştirilmesi konularında bilgi ve beceri aktarmak.
Ders İçeriği
Bilgisayar destekli tasarımın anlamı ve kapsamı. Bilgisayarların evrimi, bileşenleri, ve çalışması. Programlama dilleri ve diğer iletişim konuları. İki ve üç boyutlu tasarımlar ve çizimler için AutoCad ve 3d Max programlarıyla yapılan uygulamalar.
Hafta
Konu
1
Vektör tabanlı programlarda araçların tanıtımı
2
Vektör tabanlı programlarda cutout çalışması
3
Vektör tabanlı programlarda şekil çalışması
4
Vektör tabanlı programlarda desen çalışması
5
Vektör tabanlı programlarda desen çalışması
6
Vektör tabanlı programlarda raportlama, metraj baskı
7
Vektör tabanlı programlarda raportlama, metraj baskı
8
Piksel tabanlı programlarda double expose tekniği
9
Piksel tabanlı programlarda double expose tekniği
10
Piksel tabanlı programlarda luminosity tekniği
11
Piksel tabanlı programlarda afiş tasarımı
12
Piksel tabanlı programlarda afiş tasarımı
13
Piksel tabanlı programlarda pafta tasarımı
14
Piksel tabanlı programlarda pafta tasarımı
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Çizim üzerinde ihtiyaç duyulan modify işlemlerini gerçekleştirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çizim için gerekli olan ikonları kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüm geometrik temel formları çizer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Program menülerini tanır ve kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/407161