PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
KİMYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çevre Kimyası
KIM219
3
2 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya -
Lisans
(Yüz-yüze)
Amaç
Öğrenciye çevre kimyasındaki temel kavramlar, çevre kirliliği türleri ve çevre kirliliğinin belirlenmesinde kullanılan temel kimyasal analizler hakkında bilgilerin kazandırılması
Ders İçeriği
Çevre Kimyasına Giriş, Atmosferin Bileşenleri, Atmosferdeki kimyasal ve fotokimyasal tepkimeler, Küresel Isınma, Sera Etkisi, Asit yağmurları, Hava ve hava Kirliliği, Hava Kalitesinin Tayini, Su ve Su kirliliği, Su analizleri, Toprak ve toprak Kirliliği, Radyoaktif maddeler ve tepkimeleri, gürültü kirliliği, Yeryüzünün Enerji Dengesi ve Muhtemel Enerji Kaynakları, Organik Maddelerin, Ağır Metallerin ve Pestisitlerin Etkileri, Çevre ile ilgili Yasal Düzenlemeler
Hafta
Konu
1
Çevre Kimyasına Giriş
2
Atmosferin Bileşenleri, Atmosferdeki kimyasal ve fotokimyasal tepkimeler
3
Küresel Isınma ve Sera Etkisi,
4
Yeryüzünün Enerji Dengesi ve Muhtemel Enerji Kaynakları,
5
Asit yağmurları,
6
Hava ve hava kirliliği,
7
Hava Kalitesinin Tayini,
8
Su ve Su kirliliği, ara sınav
9
Su analizleri,
10
Toprak ve toprak Kirliliği,
11
Radyoaktif maddeler ve tepkimeleri,
12
Gürültü kirliliği,
13
Fosfor, Organik Maddeler, Ağır Metallerin ve Pestisitlerin Etkileri,
14
Çevre ile ilgili Yasal Düzenlemeler
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek ulusal veya uluslararası üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarında araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olmak
2
Fen Bilimleri ve Kimya dalları ile ilgili konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma; uygulamalı araştırma projeleri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3
Kimya uygulama alanında gerekli metod ve teknikleri uygulayabilmek, ilgili cihazları etkin olarak kullanabilme becerisi; alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
4
Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
5
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
6
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek
7
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olmak
8
Bilgiye erişebilme ve veri tabanlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
10
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilmek
11
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
12
Çağın sorunlarının farkında olmak
13
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenciler çevre sorunlarının farkındadır.
4
3
4
1
5
4
2
3
2
2
5
5
3
Hava, su ve toprak kirliliğine sebep olan etkenleri bilir ve bu kirliliğe sebep olan faktörlerin analizlerini yapabilir.
4
4
4
3
4
4
5
1
1
3
3
3
5
Çevre sorunlarına karşı kimyasal çözümler üretebilir.
3
5
3
1
4
3
5
4
3
1
2
3
3
Yeryüzünün temel enerji dengelerini bilir.
4
1
3
1
4
5
2
3
4
4
4
4
4
Ortalama Değer
3,75
3,25
3,5
1,5
4,25
4
3,5
2,75
2,5
2,5
3,5
3,75
3,75
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/407975