PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Matematik Öğretim Yöntemleri
MAT216
4
2 + 1
6,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Matematik -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Bu derste öğrenme alanları tek tek ele alınarak öğrencilerin alan ve pedagojik alan bilgilerinin gelişimi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Matematik öğretimi Matematik nasıl öğretilmeli? Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Öğretim ve öğrenim üzerine yaklaşımlar Öğretim modelleri Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar Ders planlama ve öğretimi
Hafta
Konu
1
Matematik öğretimi
2
Matematik öğretimi
3
Matematik nasıl öğretilmeli?
4
Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi
5
Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi
6
Öğretim ve öğrenim üzerine yaklaşımlar
7
Öğretim modelleri
8
arasınav hazırlık
9
Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar
10
Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar
11
Ders planlama ve öğretimi
12
Ders planlama ve öğretimi
13
Ders planlama ve öğretimi
14
Dönem sonu değerlendirmesi
Program Çıktıları
1
Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahiptir.
3
Matematik problemlerini çözebilmek için gerekli analitik düşünme, soyut düşünme, yayın araştırması ve diğer kaynakları kullanma becerisine sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
5
Matematik problemlerini çözmek için gerekli olan uygun yöntemleri ve teknikleri seçme, ispat tekniklerini kullanabilme ve çözüm için karar verme becerisine sahiptir.
6
Bireysel ve gruplarla (takım halinde) etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; matematik ve diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi sürekli olarak yeniler.
8
Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir.
10
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
11
Girişimcilik ve yenilikçilik tarafını sürekli geliştirme, matematiksel çözümlerin ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak, çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Matematik öğrenmenin psikolojik temellerini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Matematik öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen öğrenme- öğretme kuramlarını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Matematik öğrenmenin psikolojik temellerini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Matematik öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen öğrenme- öğretme kuramlarını açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/408182