PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
ZİRAAT VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARLA BİTKİLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kırsal Yerleşim Planlaması
ZDF214
4
3 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri -
Lisans
(Ders verme.)
Amaç
Dersin amacı kırsal yerleşimi oluşturan öğeleri tanıtmak ve kırsal yerleşimleri geliştirilmeyi, kırsal yerleşim birimlerini planlanmayı, fiziksel planlama sorunlarını analiz etmeyi ve çözüm önerilerini geliştirmeyi öğretmektir.
Ders İçeriği
Yerleşimler ve yerleşim etkenleri, kırsal yerleşimlerin fiziksel yapısı, kırsal alanda yerleşim şekilleri, kırsal alan planlaması, Türkiye’de kırsal yerleşimlerin özellikleri, köy fiziksel planlaması, tarımsal işletme merkezinin planlanması.
Hafta
Konu
1
Giriş
2
Kırsal yerleşimin tanımı, yerleşim ve yerleşim faktörler, kırsal yerleşim planlamasının tanımı ve kırsal yerleşim planlamasında genel esaslar
3
Türkiye’ de köy imarına ilişkin yasal düzenlemeler
4
Türkiye’ de köy imarına ilişkin yasal düzenlemeler ve yeni yapısal düzenlemeler
5
Kırsal yerleşim tipleri ve google üzerinden yerleşim tiplerinin izlenmesi
6
Türkiye’deki kırsal yerleşimlerde yapısal durum
7
Kırsal alan planlaması,kırsal bölgelerde planlama sorunları, kırsal alan bölge planlamasının amaçları ve ilkeleri
8
Ara sınav
9
Kırsal alan planlamasının öğeleri, kırsal alan bölge planlama sahasının büyüklüğünün saptanması, kırsal bölge planlama çalışmalarındaki planlama yöntemleri
10
Merkezi köyün tanımı, planlamadaki yeri ve amaçları, merkezi köylerin seçim kriterleri
11
Köy yenilemesinin tanımı, amaçları, köy yenilemesinin görevleri
12
Köy yerleşim yerinin seçimi, köy yerleşme planının hazırlanması, köy fiziksel planlamasının genel öğeleri
13
Köy yenileme çalışmasının gerçekleştirilmesi, köy yenileme planın hazırlanması, köy yenileme planın uygulanması
14
İşletme merkezi yerinin seçimi, işletme merkezi yerinin seçiminde etkili olan faktörler
15
Yarıyıl sonu final sınavı
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve kullanabilme.
2
Alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme.
3
Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyi, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme.
4
Alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanabilme.
6
Alanı ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme.
7
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme.
8
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabiilme, sorumluluk alma özgüvenini kazanabilme.
9
Alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki bilgiye sahip olma.
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme.
11
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile yeterli bilgi ve beceri kazabilme.
13
Ziraat alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
14
Ana dili dışında bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları takip edebilme ve edindiği bilgileri yerli ve yabancı meslektaşlarına aktarabilme yeterliliğine sahip olma.
15
Kırsal ve kentsel yaşamın farklılıklarını ve benzerliklerini ayırt edebilme ve her iki yaşama da kolaylıkla uyum sağlayabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Türkiye’ de kırsal alana yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, yeni yasal düzenlemede kırsal alanlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kırsal yerleşim yerlerinin ( köylerin) kırsal kalkınmadaki önemini kavrayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kırsal alanda kırsal alanın düzenlenmesi ve fiziksel planlamanın mantığını kavrayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kırsal alanın geliştirilmesine yönelik fiziksel önlemleri kavrama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Geleneksel yerleşim yerlerini (köylerin) iyileştirebilmesi -köy yenilemesini kavrama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/408421