PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ön Büro Yönetimi
TRZ207
3
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm İşletmeciliği -
Lisans
(Yüz yüze, örgün.)
Amaç
Konaklama işletmelerinde ön büro departmanında gerçekleştirilen tüm faaliyetler hakkında bilgi sahibi olmak ve konuk kayıtlarını başarılı bir şekilde gerçekleştirmek.
Ders İçeriği
Ön büronun konaklama işletmelerindeki önemi, konuk giriş-çıkış işlemleri, diğer departmanlarla ilişkiler, rezervasyon işlemleri, oda satış teknikleri.
Ders Veren
Samet KARAHAN
Hafta
Konu
1
Turizm Endüstirisinin Genel Yapısı
2
Konaklama İşletmelerinin Tanımı Ve Sınıflandırılması
3
Otel İşletmelerinde Organizasyon Yapısı
4
Konaklama İşletmelerinde Önbüronun Tanımı, Yeri Ve Önemi
5
Önbüro Departmanı Personelinin Genel Özellikleri Ve Görev Tanımları
6
Önbüro Yönetiminin Fonksiyonları ve Ön Büro Sistemleri
7
Önbüroda kullanılan donanımlar ve formlar
8
Önbüronun Diğer Departmanlarla İlişkileri
9
Konaklama İşletmelerinde Müşteri (Münferit grup) Döngüsü
10
Rezervasyon Geliş Şekilleri Ve Takip Yolları
11
Önbüroda Müşteri Giriş (Check-in) İşlemleri
12
Önbüroda Müşteri Çıkış (Check-out) Işlemleri
13
Oda Satış Teknikleri ve Müşteri Hesaplarını Ödeme Şekilleri
14
Önbüro Otomasyon Sistemleri Hakkında Genel Bilgi
Program Çıktıları
1
Yabancı dilde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri göstererek meslektaşları ve misafirlerle iletişim kurar.
2
Farklı kültürlerden insanlarla etkili iletişim kurar.
3
Araştırma yaparak proje önerisi üretir.
4
Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle; bilgiye ulaşma, analiz, sentez ve yorumlama, sorunlara çözüm üretme süreçlerini yönetir.
5
Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır.
6
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve etik ilkeleri temel düzeyde anlatır.
7
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki donanımını sürekli geliştirir.
8
Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakım (temizlik, giyim, görünüm), hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
9
Turizm alanındaki başlıca kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri anlatır.
10
Sorumluluk alarak ekip halinde veya bağımsız olarak çalıştığını gösterir.
11
Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar.
12
Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları kapsamlı olarak açıklar.
13
Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini ana hatlarıyla belirtir.
14
Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.
15
Yönetim alanındaki kuramları ve uygulamaları turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb.) etkin bir şekilde yönetmek için kullanır.
16
Türkiye ve dünya ekonomisi ile turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminde bulunur.
17
Turizm işletmelerinde hizmet süreçlerini konuk memnuniyetini sağlayacak şekilde yönetir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
PÇ 17
Önbüroda kullanılan sistemleri ve işleyişlerini anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Otellerin genel özelliklerini tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Önbüro departmanının içindeki yeri ve önemini ifade eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oda satış tekniklerini bilir ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Misafirlerin otele giriş ve çıkış işlemlerini yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/410116